شناسهٔ خبر: 51246648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصادف اتوبوس در محور کاشان به قم/۲ روایت متفاوت از یک حادثه

استان‌ها- ایرنا- ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز (۱۶ آذرماه) تصادف رخ به رخ یک اتوبوس با تریلر در محور کاشان به قم اتفاق افتاد، حادثه‌ ای که اخبار ضد و نقیضی در مورد آن منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

رییس جمعیت هلال احمر کاشان ساعتی بعد از این حادثه به خبرنگار ایرنا گفته بود: نزدیک ساعت سه بامداد امروز (سه‌شنبه) در پی گزارش دریافتی از مرکز ۱۱۵ برخورد اتوبوس و تریلی اعلام شد.

بر اساس اظهارات سیدمنصور میرابوطالبی پس از دریافت ماموریت، ۲ خودروی عملیاتی از پایگاه شهدای امدادگر (عوارضی کاشان) و ۲ خودرو از پایگاه شهید کریمیان (مسجد شهدا) در قالب چهار تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر به کیلومتر ۱۰ آزادراه کاشان به قم اعزام شد.

روح‌الله فدایی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان نیز به ایرنا گفته بود: پس از اعلام حادثه، تیم عملیاتی امداد و نجات و اطفای حریق به سرعت از ایستگاه‌های شماره سه، پنج و ۶ این سازمان برای خروج سرنشینان محبوس و احتیاط از حریق خودروها با توجه به شرایط خاص در محل حضور یافتند و عملیات مربوطه را انجام دادند.

در ادامه حدود ساعت ۹:۳۰ دقیقه خبری با عنوان انحراف به چپ تریلی علت تصادف منجر به فوت ۹ نفر در کاشان است منتشر شد مبنی بر اینکه بر اساس اعلام فرماندهی انتظامی کاشان علت تصادف اتوبوس و تریلی در آزادراه کاشان به قم که منجر به جانباختن ۹ نفر و ۱۵ مصدوم شد، انحراف به چپ کامیون کشنده (تریلی) ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

در خبر دیگری با عنوان ۷ مصدوم تصادف اتوبوس آزادراه کاشان - قم در بخش آی سی یو بستری شدند  فرماندهی انتظامی کاشان اعلام کرد: این حادثه تاکنون ۹ کشته و ۱۵ مصدوم بر جای گذاشته که جانباختگان هشت نفر از مسافران اتوبوس و یک نفر از سرنشینان تریلی هستند.در این حادثه، هشت نفر در دم جان باختند و ۱۶ مصدوم به بیمارستان انتقال یافتند که در این بین یک نفر از مصدومان نیز فوت کرد.

رییس بیمارستان شهید بهشتی کاشان هم دقایقی قبل گفت: هفت نفر از مصدومان تصادف اتوبوس آزادراه کاشان - قم به دلیل شدت جراحت‌های وارده در بخش آی سی یو این بیمارستان بستری هستند.
ابوالفضل شجاعی افزود: از مجموع ۱۶ مصدوم این سانحه رانندگی یک نفر جان باخت و یک نفر (کمک راننده) از بیمارستان ترخیص شد و هفت نفر از مجروحان این حادثه نیز در بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری هستند.

این در حالی است که در خبری که با عنوان حادثه اتوبوس دهدشت - تهران ۱۱ کشته و ۱۴ زخمی بر جا گذاشت  ساعت ۱۰ صبح منتشر شد، رییس پلیس راه کهگیلویه و بویر احمد گفت: در پی حادثه تصادف اتوبوس دهدشت به تهران با یک تریلی ۱۱ نفر کشته و ۱۴ تن مصدوم شدند.

سرهنگ شاهپور عابدی اظهار داشت : این تصادف ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز در محور کاشان - قم به وقوع پیوست و خواب آلودگی راننده تریلی و انحراف از مسیر  و برخورد رخ به رخ اتوبوس با تریلر در محور کاشان به قم  بوده است.

وی تصریح کرد: این حادثه در کیلومتر ۱۰ کاشان به قم رخ داده است و با همکاری معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان ۱۶ مصدوم  نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

عابدی این را هم گفت که عملیات امدادرسانی و رهاسازی مصدومان و فوتی‌های این حادثه حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید.

طول آزادراه کاشان - قم ۱۰۴ کیلومتر است.

نظر شما