شناسهٔ خبر: 51244514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمریکا انتظار دارد متحدانش هم المپیک پکن را بایکوت کنند

ایراندخت آذر شکیب

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، این کشور انتظار دارد که متحدانش در روزهای آتی از تصمیم واشنگتن پیروی کرده و بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن را بایکوت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: هنگامی که ایالات متحده صحبت می‌کند، زمانی که اقدام می‌کند، جهان گوش می‌دهد؛ همانطور که ما بارها در زمینه اوضاع در سین‌کیانگ انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: این تنها آمریکا نیست که این اقدامات را انجام می‌دهد، بلکه ما اغلب در هماهنگی نزدیک با شرکا و متحدان خود عمل می‌کنیم که همانطور که مشخص است به طور اجتناب ناپذیری پیامدهای در پی دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره اعزام نماینده از سوی این کشور برای حضور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۲ پکن نیز افزود، این یک تصمیم مستقل است که هر کشوری باید آن را اتخاذ کند و ایالات متحده به صورت کامل از دیگر کشورها انتظار دارد تا تصمیم خود را در این باره در روزها و هفته‌های آتی اعلام کنند.

این مقام مسئول وزارت خارجه آمریکا همچنین ادامه داد: واشنگتن تمایل دارد تا خدمات امنیتی کنسولی و دیپلماتیک را به ورزشکاران، مربیان و سایر آمریکایی‌ها در بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ در پکن ارائه کند اگرچه این رویداد را به صورت دیپلماتیک بایکوت کرده است.

پرایس ادامه داد: ما برای این بازی‌ها نماینده دیپلماتیک یا رسمی اعزام نمی‌کنیم و علتش را هم نسل کشی‌ها و جرایم علیه بشریت و سایر نقض‌های حقوق بشری از سوی دولت پکن می‌دانیم. البته این مساله ربطی به حمایت ما از تیم آمریکا در این بازی‌ها ندارد. ما در کنار آنها هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

نظر شما