شناسهٔ خبر: 51243298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آموزش ۳۷ درصد دانش آموزان در آذربایجان غربی به صورت حضوری است

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون آموزش ۳۷ درصد دانش آموزان با نیاز ویژه این استان به صورت حضوری و با شرکت در کلاس‌های درس ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عیسی محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی در حاشیه قدردانی از دانش آموزان استثنایی مهاباد گفت: هم اکنون از مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه آذربایجان غربی ۳۷ درصد به صورت حضوری، ۳۶ درصد غیر حضوری و مابقیه هم به صورت ترکیبی مشغول به آموزش و توانمندسازی هستند.

محمدی افزود: در مجموع ۸۴ مرکز توانبخشی و آموزشی در سطح استان برای دانش آموزان معلول و کم توان ذهنی راه اندازی شده و ۶۱۸ معلم و مربی آموزش روزانه را به آنان ارائه خواهند داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امسال بسته‌های حمایتی شامل شامل تمامی هزینه‌های پیراپزشکی، پزشکی و پاراکلینیک بدون محدودیت برای افرادی که در سامانه دانش آموزان با نیاز ویژه ثبت نام کردند رایگان خواهد ارائه شده است.

محمدی ادامه داد: همچنین هزینه‌های حمل و نقل و ایاب ذهاب آنان نیز علی رغم افزایش هزینه‌های جاری اداره به صورت کاملا رایگان است.

وی با اینکه در دوران کرونا بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان با نیاز ویژه به شبکه شاد وصل هستند، اظهار کرد: در راستای پوشش حداکثری، اطلس آموزشی از روش‌های آموزشی حضوری با رعایت دستورالعمل‌ها در روستا‌های صعب العبور و مدارس دور دست و ارائه بسته‌های آموزشی و تحویل آن به خانواده‌ها و همچنین نظارت آموزشی حضوری معلمان بهره بردیم.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از ۴ هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند.

انتهای پیام / س خ 

نظر شما