شناسهٔ خبر: 51241130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

به‌مناسبت ۱۶ آذر؛

تفکر کدخداباوری ۸ سال استکبارستیزی دانشجویی را فدای لبخند آمریکا کرد/ ثمره گره‌زدن زندگی مردم به مواضع اربابان پوشالی "هیچ" بود

کسانی که تفکر "کدخداباوری" داشتند ۸ سال تلاش کردند عدالت‌خواهی و استکبارستیزی دانشجو را فدای لبخند اربابان دهکده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، ۱۶ آذر یادآور شهادت ۳ دانشجوی بیدارِ استکبارستیز و آگاه به زمانه خویش است، چند ماه پس از کودتای آمریکایی – انگلیسی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، ریچارد نیکسون نماینده دولت مستکبر برای سرکشی از دستاورد خود در کودتا، قصد سفر به ایران را می کند.

انتشار این خبر و همچنین از سرگیری روابط ایران و انگلیس، موجی از اعتراضات در دانشگاه را به همراه داشت. رژیم دست نشانده پهلوی برای جلوگیری از گسترش اعتراضات و مقابله با اقدامات دانشجویان، در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ مأموران مسلح خود را راهی دانشگاه تهران کرد.
در دانشکده فنی ۳ فرزند شجاع ملت، بزرگ نیا، شریعت رضوی و قندچی را با ضرب گلوله به شهادت رساند تا این روز به نام این سه تن و " روز دانشجو " نام بگیرد. روز دانشجو ممزوج با استکبارستیزی بوده و این وجه جنبش دانشجویی هیچ گاه قابل تجزیه نبوده و نخواهد بود.
 
باید گفت که به نوعی ۱۶ آذر ماه ۳۲ عامل هویت دانشجوی ایرانی بود، دانشجویی که به جناح بندی های جهانی تعلق نداشت و بر اساس فهم و اراده خود کنش اجتماعی متناسب با جامعه خود را رقم زد.
 
و اما کسانی که تفکر "کدخداباوری" داشتند ۸ سال تلاش کردند عدالت خواهی و استکبارستیزی دانشجو را فدای لبخند اربابان دهکده کنند. 
 
دلشیفتگان شیطان بزرگ باید به ملت ایران پاسخ دهند که گره زدن زندگی مردم به دستان به خون آغشته دشمن ثمره ای جز " هیچ " برای مردم ما داشت؟
 
امروز مستکبرین عالم می دانند و عمال داخلی آنان نیز باید بدانند که «دانشجو بیدار است و ذلت نمی پذیرد.»، در مقابل عهدشکنی، مقابله به مثل حق مسلم ماست در نتیجه نخبگان و دانشجویان باید با نقد درون گفتمانی راهکار ارائه دهند.
 
امروز نمود انقلاب اسلامی باید در جامعه به صورت کاربردی پیاده شود و در این راستا تولید فکر و انسان سازی نیازمند همکاری حوزه و دانشگاه است و اگر این ارتباط شکل گیرد در مسیر جامعه سازی پیشرفت حاصل خواهد شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما