شناسهٔ خبر: 51240659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوانان خراسان رضوی ۳۰ مدال در مسابقات پاراآسیایی بحرین کسب کردند

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ورزشکاران جانباز، معلول و نابینای این استان در چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی جوانان در بحرین موفق به کسب ۶ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۱۴ برنز شدند.

صاحب‌خبر -

افشین داوری روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: کاروان خراسان رضوی در قالب هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان با ۱۵ مدال شامل سه طلا، هفت نقره و پنج برنز در رشته های شنا، بوچیا، دوومیدانی و بسکتبال باویلچر به کار خود در بحرین خاتمه داد.
وی ادامه داد: در رشته دوومیدانی امیرعباس کارگران یک نشان طلا و یک برنز، اردلان حسین زاده یک گردن آویز نقره، مصطفی ماریان یک نشان طلا و ۲ مدال نقره و بیتا طیبان یک مدال نقره و یک نشان برنز به دست آوردند.  
سرپرست اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: در رشته شنا ابوالفضل ظریف موفق به کسب سه مدال نقره و ۲ مدال برنز شد و در رشته بوچیا نیز مرتضی رباط جزی مدال برنز تیمی را کسب کرد.
وی افزود: در رشته بسکتبال باویلچر مظاهر پایداری با حضور در ترکیب تیم ملی ایران موفق به کسب مدال طلای این رقابتها شد.

داوری ادامه داد: در مسابقات پاراآسیایی جوانان و نوجوانان بحرین، ورزشکاران روشندل و کم‌بینای استان موفق به کسب ۲ نشان طلا، سه نقره و هشت برنز شدند.

وی گفت: امیرمحمد فرخنده‌زاد در رشته شنا موفق به کسب یک نشان نقره و سه برنز و محمدرضا ریحانی نیز یک نشان طلا، یک نقره و سه برنز کسب کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: زهراسادات پوراسماعیل نیز یک نشان نقره و ۲ نشان برنز در رشته دوومیدانی به دست آورد.

وی ادامه داد: از ۶ بازیکن تیم گلبال جمهوری اسلامی ایران ۲ بازیکن ثابت و کلیدی یعنی امیرحسین ریحانی و علیرضا باقری از خراسان رضوی با نقش آفرینی موثر توانستند با دیگر هم تیمی های خود نشان طلا را در این رشته تخصصی کسب کنند.

داوری گفت: در رشته پاراتنیس روی میز نیز نرگس قابلی در  بخش انفرادی موفق به کسب یک مدال برنز شد و در قسمت تیمی با ورزشکار عراقی توانست نشان طلای رقابتهای پاراآسیایی را کسب کند.

وی افزود: این پیروزی ها علاوه بر تلاش ورزشکاران جوان، مدیون زحمات مربیان ورزشی هیأت های جانبازان و معلولان، نابینایان و تنیس روی میز است و جا دارد از زحمات محمدرضا صحراگرد، مجید غفاریان، توفیق جوادی، مهدی ضیایی، محمد کریمی، وحید نیک فرجام و فاطمه طبسی قدردانی نمود.

چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در بحرین از یازدهم تا پانزدهم آذر ماه جاری با حضور نزدیک به ۸۰۰ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی برگزار شد.

کاروان ایران با ۱۱۱ ورزشکار در رشته‌های پاراتنیس روی میز، پارابدمینتون، پاراتکواندو، گلبال، پارادوومیدانی، پاراشنا، پاراوزنه‌برداری، بوچیا و بسکتبال باویلچر به این دوره از بازی ها اعزام شده است.

این کاروان با نام "مدافعان سلامت" و سرپرستی "محمد تابع" دبیر اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک راهی منامه شده است.

ایران در سه دوره گذشته این رقابت‌ها که در ژاپن، مالزی و امارات برگزار شده بود موفق به کسب عنوان دوم شد.

کاروان جمهوری اسلامی ایران در چهارمین دوره این رقابت ها در بحرین موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

نظر شما