شناسهٔ خبر: 51237566 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران همزمان با روز دانشجو

مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه تهران از راه اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران همزمان با روز دانشجو خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید مهدی شریفی مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران از شانزدهم آذر همزمان با روز دانشجو راه اندازی می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با حضور جدی در مشارکت در حل مسئله‌های کشور اولا زبان علم را اجتماعی و ثانیا دانشگاه مسئله محور را در سطح موضوعات شبکه دنبال کنم.

دانشیار دانشگاه تهران در تشریح سایر اهداف این تلویزیون اینترنتی تصریح کرد: دریافت دائمی بازخورد از بررسی عملکرد دانشگاه در حوزه پژوهش‌های کاربردی در جامعه و تبدیل آن به موضوعات برنامه‌های گفت گو محور، بهره مندی فرهیختگان جامعه از حوزه‌های مختلف اندیشه در دانشگاه، تغذیه شبکه‌های علمی کشور از تولیدات شبکه اینترنتی، شناساندن عملکرد و کارکرد‌های دانشگاه تهران برونداد‌های واقعی آن به عموم جامعه و بدنبال آن تعمیق ارتباط آموزش عالی با لایه‌های مختلف جامعه از دیگر اهداف شبکه است.

شریفی گفت: الگوسازی از طریق معرفی سبک زندگی چهره‌های شاخص و موفق دانشگاه با درک ذائقه‌های نسل جدید در برنامه سازی رسالت بسیار مهم فرهنگی دیگر شبکه است.

گفتنی است؛ شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران در بستر یکی از پلتفرم‌های دارای مجوز از ساترا به فعالیت می‌پردازد.

 این تلویزیون ۴ بخش دارد؛ نخست یک جُنگ ۹ آیتمی با عنوان ۱۳۱۳ (سال تاسیس دانشگاه) که هر هفته یک مساله را از زوایای مختلف بررسی می‌کند. به طور مثال در روز دانشجو، آیتم‌های مختلف ما در خدمت این مساله قرار می‌گیرد. در ادامه آن دسته از رساله‌های دکتری که در موضوع دانشجو کار جدی انجام دادند، توسط هیات داوران انتخاب می‌شوند و به فینال می رسند و فصل پنجم آن رساله (یعنی پیشنهادهای محققانه دانشجو) خطاب به مسولان کشور و بدنه کارشناسی جامعه بیان می‌شوند.

 قرار است پیشنهادات کاربردی مقالات علمی پژوهشی دانشگاه را نیز در آیتم دیگری به سطح جامعه منتقل می‌کنیم، در بخش دیگری از برنامه ورودی ۱۳۱۳ یک آیتم دیگری داریم که نام آن را «روزنه» گذاشتیم و فارغ التحصیلان، دانشجویان و هیت علمی در ۱۲ دقیقه یک مسئله خلاقانه ای را خطاب به جامعه مطرح می‌کنند.

گفت و گوهای تخصصی ۳۵ دقیقه با اعضای هیئت علمی

بخش دوم این تلویزیون اینترنتی با عنوان «سیمرغ» به گفتگوهای تخصصی ۳۵ دقیقه‌ای با اعضای هیئت علمی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران درباره مسئله‌های جدی جامعه مربوط می‌شود که اهم موضوعات آن عبارت است از حوزه روابط بین الملل، فرهنگ و جامعه، خانواده، اقتصاد، فلسفه و اندیشه، ورزش و فناوری. تلاش ما در این گفتگوها این است که با بررسی دقیق مساله‌های جامعه، دانشگاه عملاً مشاوران جدی تصمیم گیران کشور و کارشناسان باشد.

 بخش سوم این شبکه مربوط می‌شود به پخش زنده تمامی همایش‌ها و سخنرانی‌های علمی که در دانشگاه برگزار می‌شود. در بخش چهارم نیز کلاس‌های آن دسته از اساتیدی که علاقه مند باشند، برای دسترسی عموم بر روی این شبکه قرار خواهد گرفت؛ چرا که ما معقدیم برخی افراد به هر دلیلی نتوانستند وارد ساحت دانشگاه شوند اما دلشان برای کسب معرفت می تپد.

لویزیون اینترنتی دانشگاه کاملاً مستقل است و در اختیار دانشگاه بوده و هیچ ارتباطی با هیچیک از رسانه‌ها ندارد،  تلاش شده که محتوای این تلویزیون اینترنتی در سطح استاندارهای بین المللی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما