شناسهٔ خبر: 51233015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در پیامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان 16 آذر روز دانشجو را گرامی داشت

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح روز دوشنبه در پیامی شانزدهم آذر را روز نمایان شدن رشادت ها و تلاش های دانشجویان دانست و افزود: این روز یادآور هوشیاری دانشجویان در برابر برخی از اقدامات رژیم منحوس گذشته و در اعتراض به ملاقات رسمی معاون ریس جمهوری وقت آمریکا و نیز از سرگیری روابط ایران با بریتانیا است.

وی افزود: شانزدهم آذر هر سال یادآور حتی درخشان و طلیعه ای پرشکوه از جنبش و تکاپوی جوانانی است که آزادی و آزادگی را با صدایی رسا فریاد زدند و تن از قید و بند اسارت استبداد، رهایی بخشیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرارسیدن 16 آذر را به عنوان روز دانشجو به همکاران دانشجو در فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تبریک گفت و برای آنان در رسیدن به درجات بالای علمی آرزوی موفقیت کرد.

در تقویم رسمی کشور 16 ـدذ لخ عنوان روز دانشجو نام گرفته و این روز، به یاد سه دانشجوی شهید به نام های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.

نظر شما