شناسهٔ خبر: 51230165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارتقاء بهره‌وری از اراضی کوچک‌مقیاس شهرداری در دستور کار مدیریت شهری است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: براساس مصوبه شورا و به منظور ارتقاء کارایی و بهره‌وری اراضی کوچک‌مقیاس در تملک شهرداری، مشارکت، فرآوری و مولدسازی این اراضی در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حسین حسامی با اعلام این خبر گفت: این موضوع در جلسات کمیسیون‌های برنامه و بودجه، حقوقی، اقتصادی و حاشیه شهر، ساعت‌ها مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت تا سرانجام در جلسه علنی به رای گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دارایی‌های شهرداری‌ها در کشور، زمین است و یکی از قالب‌های مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و یا پرداخت بدهی‌های شهرداری نیز واگذاری زمین و پروانه بوده که ارزش افزوده‌ای برای شهر و مدیریت شهری ندارد و لذا باید این اراضی مولدسازی و فرآوری شوند.

حسامی افزود: اراضی در اختیار شهرداری‌ها دو دسته‌اند؛ اراضی بزرگ‌مقیاس که عمدتا معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری روی آنها فعالیت و پروژه تعریف می‌کند و اراضی کوچک‌مقیاس که غالبا در مورد آنها کار خاصی نمی‌شود و بعضا در قالب تالار مبادلات املاک و مستغلات شهرداری، با اضافه شدن پروانه به زمین، به متقاضیان واگذار می‌شود. به منظور ارتقاء بهره‌وری اقتصادی این اراضی، مقرر شد شهرداری مشهد لایحه شیوه‌نامه مشارکت، فرآوری و مولدسازی زمین‌های کوچک‌مقیاس را با لحاظ رویکردهای مشخص و مدنظر شورای شهر، حداکثر ظرف مدت 2 ماه از لازم‌الاجراء شدن این مصوبه، ارائه نماید.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

نظر شما