شناسهٔ خبر: 51229503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

جوکار:

قانون «انجمن‌های تخصصی و صنفی» از «احزاب» جدا می‌شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از جداسازی قانون احزاب و انجمن های تخصصی و صنفی خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تفکیک قانون احزاب و تشکل های سیاسی از تشکل های صنفی، گفت: هم اکنون انجمن ها و گروه ها مطابق قانون تشکل های سیاسی تعریف می شوند در حالی که این  کانون ها و انجمن ها غیرانتفاعی و غیرسیاسی هستند و حتی مطالباتشان جنبه صنفی و خدماتی دارد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی در وهله اول بیان میشد این تشکل ها در زمره گروه ها و احزاب سیاسی تعریف می شوند اما در واقع اهدافشان طور دیگری تعریف  می شود و اهداف سیاسی ندارند.

وی ادامه داد: بر این اساس انجمن های تخصصی و صنفی مانند کانون ها جداسازی و تحت عنوان تاسیس و صدور مجوز انجمن های صنفی و تخصصی تصویب شد. متعاقبا این مهم باید در صحن علنی قوه مقننه مطرح و آرای نمایندگان را کسب کند تا مراحل قانونی آن طی شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خاستگاهی که انجمن های تخصصی و صنفی برای اخذ مجوز مراجعه می کردند در سطح معاونت های سیاسی وزارت کشور و استانداری ها بود که متعاقبا بر اساس اقدام رخ داده، دستخوش تغییر قرار گرفت./

پایان پیام

نظر شما