شناسهٔ خبر: 51228380 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مطرح کرد:

سوخت مازوت مصرفی نیروگاه های کشور تا سال آینده سولفورزدایی شود

سلاجقه گفت: پنج نیروگاه تولید برق کشور به علت استفاده از سوخت مازوت پلمب شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به ضرورت مصرف مازوت در برخی مواقع سال گفت: هرچند  قطعی برق در فصل سرما ممکن است  مشکل‌ساز شود  خود مردم هم رضایت می‌دهند که درصدی از آلایندگی را برای مدتی موقت تحمل کنند، اما دستگاه‌ها نباید این نگاه را بهانه‌ای برای فرار از قانون و انجام ندادن تکالیف خود تلقی کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: سازمان حفاظت محیط زیست و دولت سیزدهم در این زمینه از ابتدای استقرار با جدیت ورود کرده و حتما روند به این سمت و سو خواهد رفت که یا سولفورزدایی از مازوت به نحو مطلوب انجام شود یا در غیر این صورت مجوز مازوت‌سوزی صادر نشود.

سلاجقه گفت:  این نیروگاه ها نیز تا زمانیکه سولفورزدایی از سوخت مازوت نکنند پلمب خواهند بود مگر در مواقع اضطرار که شورای عالی امنیت ملی تصمیم بگیرد .

او با اشاره به این که پسماند سوخت مازوت گچی است افزود: پالایشگاه شازند اراک سهم زیادی در تولید مواد پالایشی در کشور دارد که اکنون جزو پالایشگاه هایی است که سولفور زدایی خیلی خوبی انجام داده است.

وضع آلودگی هوای کرج از تهران جدی تر است

معاون رئیس جمهوری  به وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرها اشاره کرد و گفت:  آلایندگی هوا دارای پیشینه  طولانی در جهان است که ریشه در  فعالیت های  صنعتی کشورهای پیشرفته دنیا  دارد و اکنون  از کشورهای در حال توسعه می خواهند هوا را پاک کنند.

او با بیان این که شرایط آلودگی هوا در کلانشهر کرج نسبت به تهران وضعیت خیلی بدتری دارد افزود: عامل ‌۸۰ درصد آلایندگی هوای تهران و ۹ کلانشهر کشور ناشی از منابع متحرک است و ۲۰ درصد سهم منابع ساکن مثل صنایع و نیروگاه ها است.

انتهای پیام/خ

برچسب‌ها:

نظر شما