شناسهٔ خبر: 51228094 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر دفاع هند: همکاری دفاعی با روسیه برای منطقه مفید است

تهران – ایرنا - "راجنات سینگ" وزیر دفاع هند روز دوشنبه مذاکراتش با "سرگئی شویگو" همتای روس خود را بسیار سازنده و مثمر ثمر خواند و گفت: همکاری های دفاعی و نظامی هند با روسیه برای صلح منطقه ای مفید است، به همین دلیل دهلی نو برای مشارکت ویژه و ممتاز خود با مسکو ارزش زیادی قائل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ANI هند، وی که امروز در دهلی نو میزبان "سرگئی شویگو" بود، بعد از این دیدار همچنین در یک پیام توییتری اعلام کرد: هندوستان قدردان حمایت قوی روسیه از هند است و امیدواریم که همکاری ما موجب صلح و ثبات در کل منطقه بشود. خوشحالم که تعدادی توافقنامه و قرارداد و پروتکل در ارتباط با سلاح‌های کوچک و همکاری نظامی به امضا رساندیم.

براساس این گزارش، وزیران دفاع هندوستان و روسیه امروز در دهلی نو چندین توافق‌نامه، قرارداد و پروتکل درحوزه سلاح‌های سبک و همکاری نظامی امضا کردند.

هند و روسیه روز دوشنبه این توافق‌نامه‌ها را برای تهیه و تامین سلاح تهاجمی AK-۲۰۳ از طریق شرکت هندی-روسی "رایفلز" Rifles Pvt Ltd در قالب هماهنگی برای همکاری نظامی – فنی برای سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ به امضا رساندند.

یک توافق‌نامه دیگر نیز درباره پروتکل اصلاح یک توافق مربوط به همکاری در زمینه سلاح سبک سری "کلاشنیکوف" میان دو طرف به امضا رسید.

اولین گفت وگوی وزیران ۲+۲ روز دوشنبه برگزار می‌شود و در این مذاکرات اس.جایشانکار وزیر خارجه هند به همراه وزیر دفاع با همتایان روسیه‌ای خود گفت وگو خواهند کرد.

در روز دوشنبه همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار خواهد کرد. سران دو کشور در ارتباط با راه های ارتقای بیشتر مشارکت راهبردی بین مسکو و دهلی‌نو رایزنی خواهند کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما