شناسهٔ خبر: 51227726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

کاهش ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۶۵ واحدی معادل ۰.۰۶ درصدی به یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۳۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۸ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۸۱ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (دوشنبه 15 آذر) سومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 71 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 343 هزار واحد آغاز شد اما این روند تا پایان روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۶۵ واحدی معادل ۰.۰۶ درصدی به یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۳۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۸ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۸۱ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۴ واحدی معادل ۰.۰۶ درصد به رقم ۳۳۲ هزار و ۸۳۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افزایش ۴۲۶ واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۷۶۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۶۸ واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۸۹۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۸۸۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۹۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۸۴۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۱۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای انرژی 3، بورس و کالا به ترتیب بت 199، 171 و 156 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، غدام - خوراك‌ دام‌ پارس‌ و كدما - معدني‌ دماوند در صر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴  میلیارد و ۸۷۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۳ هزار و ۵۴۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 14 آذر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۴۸۶  واحدی معادل ۰.۶۴ درصدی به یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۵۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۷۴  واحدی به ۱۹ هزار و ۲۰۹ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۰۴ واحدی معادل ۰.۶۴ درصد به رقم ۳۳۳ هزار و ۸۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۳۰  واحدی، عدد ۳۶۳ هزار و ۳۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۷۰  واحدی به رقم ۲۲۸ هزار و ۷۰۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۰۶۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۹۶۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۷۴۰ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۱۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شبندر، وغدیر، تاپیکو، شپنا و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، تیپیکو و وتجارت ، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فسپا(گروه‌صنعتی‌سپاهان‌ ) با ۴.۸۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سشرق، سپاها، سصوفی و کاذر بود. همچنین نماد معاملاتی لبوتان(گروه‌صنعتی‌بوتان‌ ) با ۴.۹۷  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غدام، خریخت، کساپا و چفیبر قرار گرفتند.  معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۹۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۸۳ هزار و ۷۴۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما