شناسهٔ خبر: 51224583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تامین آب شرب، دغدغه اصلی استان یزد

استاندار یزد: مساله آب شرب، اصلی‌ترین دغدغه امروز و حرف اول و آخر همه یزدی‌ها به شمار می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مهران فاطمی در جمع تعدادی از مدیران صنایع استان گفت: مسئله آب شرب استان یزد یک مسئله غیرقابل حل نیست و باید برای تولید و مصرف آن در استان برنامه ریزی شود.تامین آب شرب، دغدغه اصلی استان یزد


وی افزود: سالانه حدود ۱۳۷ میلیون مترمکعب برای مصرف شرب و بهداشت، ۵۷ میلیون مترمکعب برای صنعت و ۷۰۰ میلیون مترمکعب برای کشاورزی مصرف می‌شود.


استاندار یزد از پیگیری طرح‌های کوتاه مدت تامین آب پایدار استان یزد خبر داد و تصریح کرد: دستور معاون اول رئیس جمهور برای اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای این طرح به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده تا اعتبار آن تخصیص یابد.


فاطمی از خط دوم انتقال آب استان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در سفر رئیس جمهوری به یزد یاد کرد و اظهار داشت: مسیر این طرح به گونه‌ای پیش بینی شده که با معضلات خط اول انتقال آب مواجه نباشیم.


وی با بیان اینکه حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب تخصیصی داریم، گفت: این طرح به ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه و هزینه نیاز دارد که ۵۰ درصد سهم آن به عهده استان و ۵۰ درصد دیگر به عهده دولت است.


استاندار یزد اجرای این طرح را توسط بخش خصوصی و در زمان ۲.۵ عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: اعتبار موردنیاز این طرح حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان است، اما نباید به طرح آب استان صرفا نگاه اقتصادی داشت، بلکه نگاه باید تمدنی و تاریخی باشد.


فاطمی از منابع طبیعی نظیر معادن، بافت تاریخی و میراث گرانبهای فرهنگی و همچنین منابع انسانی به عنوان سه ثروت ارزشمند استان یزد یاد کرد و استفاده بهینه از این ثروت را بسیار مهم خواند.

<div id="video-display-embed-code_7345207"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3297485/7345207?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما