شناسهٔ خبر: 51218881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی

خبرگزاری صداوسیما

مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی با حضور وحیدی وزیر کشور و خرمشاد معاون سیاسی وزیرکشور، آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی با حضور وحیدی وزیر کشور و خرممراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالیشاد معاون سیاسی وزیرکشور، رسما آغاز شد.

وحیدی وزیر کشور در این مراسم با اشاره به قابلیت رشد خراسان شمالی در سطح ملی و منطقه ای گفت: نیروی اسلامی جامعه و نیروی انسانی ما سرشار از انرژی و بالندگی است. فقط باید موانع را از سر راه برداشت.

وحیدی افزود:  استاندار یا یک مسئول نمی تواند به تنهایی مشکلات را حل کند. تک تک افراد باید احساس مسئولیت کنند تا مشکلات برطرف شود.

وی تنوع قومیتی را  یکی از ظرفیت های ویژه خراسان شمالی دانست و گفت: دولت سیزدهم با همه قوا در رفع مشکلات استان گام بر می دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: بسیج مردم و تلاش همه جانبه مسئولان و رفع موانع، دستور کار دولت سیزدهم است.

 

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با قدردانی از تلاش های سه ساله محمدعلی شجاعی گفت: نحوه برگزاری و مدیریت انتخابات در دوره ایشان قابل تحسین و حضور میدانی او در برخورد با رفع مشکلات استان، قابل توجه بود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: خراسان شمالی، استانی محروم با مشکلات بسیار است که رفع مشکلات آن، نیازمند تلاش و پیگیری های مداوم است.

وی استاندار جدید، محمدرضا حسین نژاد را فردی بومی و آشنا به مسائل و محرومیت های استان توصیف کرد و افزود: با سابقه کاری آقای حسین نژاد،  امید به رفع مشکلات و رفع محرومیت ها داریم.

امام جمعه بجنورد گفت: بنا به فرمایش رهبری اگر مشکلات و محرومیت ها در خراسان شمالی برطرف شود، با ظرفیت هایی که این استان دارد، می تواند جزو استان های برتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به روحیه و رویکرد پر کار و حاضر در میدان دولت آقای رییسی افزود: استاندار هم باید پای کار باشد و به صورت میدانی و جهادی، توان و انرژی خود  را در رفع محرومیت ها به کار بگیرد.

 

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی هم ایمان، رهبری و مردم را سرلوحه کار دانست و گفت: جلوگیری از اسراف و استفاده درست از بودجه های تعیین شده، از جمله موارد پیشبرد اهداف است. مردم هم در کنار دولت و مسئولان با حمایت های خود می توانند در رفع مشکلات گام موثر بردارند.

وی بر حمایت نخبگان و نماینده ولی فقیه و ارتقای شرکت های دانش بنیان هم تاکید کرد و گفت: در کنار آب خاک و منابع، دانش و مهارت و منابع و تجهیزات، ظرفیت هایی است که باید برای آبادی استان در نظر گرفت.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس هم نگاه آقای شجاعی در برخورد با مسائل را، کلان و دفاع و پیگیری او از استان در جلسات دولت را بی بدیل و همه جانبه دانست و گفت: هم افزایی در استان، شکل گرفته و سازمان ها و ارگان های استان، بومی هستند و فرصت مناسبی برای رفع مشکلات استان است.

علی جدی به طرح موضوعات ضعف اشتغال، ضعف صنایع تبدیلی، نبود آزاد راه و راه آهن، مشکلات کم آبی و کمبودهای حوزه عشایری استان پرداخت و گفت: برخی مصوبات سفر رهبری به استان، انجام نشده است. از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات رفع محرومیت زدایی مصوّب مجلس هم ۴۸۷میلیارد تومان سهم خراسان شمالی است.

 

شجاعی استاندار پیشین خراسان شمالی هم گفت:استان خراسان شمالی استانی است که علیرغم محرومیت ها و کمبود ها، از حمایت های بسیار جامعه روحانیت ،اهل سنت ،ارگان های نظامی و بسیج و صداوسیما که همه همراه بودند و پای کار و در کنار استانداد، کمک های بسیاری برای رفع مشکلات استان داشتند‌.
شجاعی افزود:خدمتگزار بودن برای مردم را باید از عملکرد و نتیجه کار بدست آورد .

او افزود:پیگیری مشکل آب استان ،یکی از موارد مهم جدی استان است. نام خراسان شمالی در هیچ یک از طرح های آبرسانی نیست در صورتی که یکی از مشکلات اساسی آن آب است.
شجاعی با درخواست از وزیر کشور در توجه بیشتر به امر آب رسانی از عمان یا خزر گفت: در نظر گرفتن خراسان شمالی در پروژه های آبرسانی ضروری است چون ورود صنایع دیگر را به استان باز میکند.
ادغام قوچان با خراسان شمالی و بازارچه مرزی از دیگر درخواست های شجاعی از وزیر کشور بود.

نگاهی به دوره مدیریت محمدعلی شجاعی در دوران استانداری خراسان شمالی

<div id="video-display-embed-code_7343468"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3297258/7343468?width=400&height=300"></script></div>

 

 

نظر شما