شناسهٔ خبر: 51218365 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بارش پراکنده و افزایش نسبی دما در برخی مناطق کشور

صاحب‌خبر -

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان،‌ کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از جنوب غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش به شکل برف رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه بعد از ظهر امروز در مناطق شرق و شمال شرق با وزش باد شدید مواجه هستیم، ادامه داد: فردا سه‌شنبه انتظار جوی آرام را در بیشتر مناطق کشور داریم و از بعد از ظهر چهارشنبه برای آذربایجان‌های شرقی و غربی و همچنین کردستان بارش پراکنده باران و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنجشنبه علاوه بر آذربایجان‌های شرقی و غربی و کردستان در استان‌های کرمانشاه، همدان، زنجان و اردبیل رگبار باران و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد و در مناطق مرتفع بارش‌ها به شکل برف خواهد بود، افزود: روز جمعه در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده را داریم و در بخش‌های مرکزی، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین استان‌های سمنان و تهران وزش باد پدیده غالب است.

رفیعی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، کرج، اصفهان و مهشد با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه هستیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی نیمه ابری است و گاهی بارش پراکنده و وزش باد در آن رخ می‌دهد و حداکثر دمای پایتخت ۱۲ درجه است و حداقل دمای آن فردا به ۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما