شناسهٔ خبر: 51215010 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه خودرو؛

سوبارو کراس تراک در مقابل سوبارو اوت بک: کدام کراس اوور بهتر است؟

سوبارو کراس تراک و سوبارو اوت بک از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از خودروهای شاسی بلند هستند که در بازارهای جهانی خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به سوبارو کراس تراک و سوبارو اوت بک اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، سوبارو کراس تراک و سوبارو اوت بک این روز‌ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو بهترین  خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.

در سال‌های اخیر، این شرکت رویکرد مرسومی را برای ساخت خودرو در پیش گرفته است؛ می توان گفت که سوبارو تنها شرکتی است که خودرو با امکانات بالا همراه با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می کند. کراس‌ترک و اوت‌بک دقیقاً همین خودرو‌ها هستند.

کراس تراک پلتفرم خود را با Impreza به اشتراک می‌گذارد؛ این خودرو دارای یک پیشرانه مشترک هستند، اما در کراس تراک بسیار آرام‌تر است و در عین حال با فاصله ۸.۷ اینچی از زمین و AWD عرضه می‌شود.

سوبارو Crosstrek در مقابل سوبارو Outback: کدام کراس اوور بهتر است؟

 
سوبارو Crosstrek در مقابل سوبارو Outback: کدام کراس اوور بهتر است؟
 
 

کراس‌ترک: یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، تریم‌های پایین‌تر کراس‌ترک را تامین می‌کند و حداکثر قدرتی معادل ۱۵۲ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۵ پوند فوتی دارد. کراس‌ترک با قیمت‌هایی که از ۲۳۲۹۵ دلار شروع می‌شود، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودرو‌های چهارچرخ محرک است و به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود. برای سال ۲۰۲۱، موتور ۲.۵ لیتری بزرگتر به خط تولید پیوست که به عنوان واحد پایه در اوت بک عمل می‌کند. در اینجا همان ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ پوند فوت تولید می‌کند.

برای مدت محدودی، سوبارو کراس‌ترک را به‌عنوان یک پلاگین هیبریدی نیز عرضه می‌کند. این موتور یک واحد ۲.۰ لیتری مشابه کراس‌ترک بنزین سوز است، اما با یک سیستم هیبریدی الکتریکی جفت می‌شود که خروجی ترکیبی ۱۴۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۹ پوند بر فوت را تولید می‌کند.

در حالی که تریم‌های بنزینی با هر دو گیربکس دستی شش سرعته (فقط ۲.۰) و CVT عرضه می‌شوند، مدل هیبریدی فقط با دومی در دسترس است. به غیر از AWD، سیستم تعلیق برجسته مستقل نیز در کراس تراک استاندارد است. X-Mode در مدل پایه اختیاری و در تریم‌های بالاتر استاندارد به همراه کنترل فرود در تپه است.

سوبارو Crosstrek در مقابل سوبارو Outback: کدام کراس اوور بهتر است؟
 
سوبارو Crosstrek در مقابل سوبارو Outback: کدام کراس اوور بهتر است؟
 
 

اوت بک: اوت بک بزرگتر دارای گزینه‌ای از دو پیشرانه است، اما هر دوی آن‌ها بنزینی هستند. یکی از پیشرانه‌ها موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، همان واحد ۱۸۲ اسب بخاری کراس تراک است که در تریم‌های پایه، Premium، Limited و Touring موجود است. از سوی دیگر، موتور توربوشارژ ۲.۴ لیتری، سه تریم XT برتر را تامین می‌کند و ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۷ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. برخلاف کراس تراک، اوت بک فقط با گیربکس CVT در دسترس است. درست مانند کراس تراک، اوت بک به عنوان استاندارد AWD همراه با سیستم تعلیق مستقل برجسته دارد. 

 از نظر قدرت، اوت بک عملکرد بهتری دارد. نه تنها پیشرانه‌های بزرگتر را دارد، بلکه ویژگی‌هایی مانند X-Mode و Hill Descent را نیز به صورت استاندارد دریافت می‌کند. 

کراس تراک: کراس تراک پایه با قیمت ۲۳۲۹۵ دلار تجهیزات راحت مناسبی را ارائه می‌دهد. یک سیستم کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه آینه‌های جانبی قابل تنظیم و جمع شدن الکتریکی و فرمان قابل تنظیم شیب دار و تلسکوپی را به صورت استاندارد ارائه می شود.

 تریم پایه همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی Starlink با Android Auto و Apple Car Play به صورت استاندارد است. سیستم کمک راننده EyeSight که شامل کروز کنترل تطبیقی، کنترل برای کمک به حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج و ترمز قبل از برخورد است.

سوبارو Crosstrek در مقابل سوبارو Outback: کدام کراس اوور بهتر است؟
 
سوبارو Crosstrek در مقابل سوبارو Outback: کدام کراس اوور بهتر است؟
 
 

اگرچه اندازه صفحه نمایش ثابت باقی می‌ماند، اما تریم پریمیوم بسته Multimedia Plus را دارد همچنین قابلیت ۴G و سیستم ایمنی و امنیتی Starlink را نیز به ترکیب اضافه می‌کند. ویژگی‌هایی مانند صندلی راننده با قابلیت تنظیم الکتریکی، دنده‌های پدال برای گیربکس CVT و دسترسی بدون کلید با استارت دکمه‌ای همگی از امکانات اضافی اختیاری هستند.

اوت بک: بر خلاف کراس تراک، اوت بک با انبوهی از تریم‌ها عرضه می‌شود همچنین دارای مشخصات استاندارد بالاتری نسبت به دیگر خودرو مقرون به صرفه‌تر است؛ به عنوان مثال مجموعه ایمنی EyeSight استاندارد در اوت بک ارائه می شود که  این به دلیل عدم وجود گیربکس دستی است. اوت بک پایه با قیمت پایه ۲۷۸۴۵ دلاری با سیستم اطلاعات سرگرمی ۷.۰ اینچی Starlink با Android Auto و Apple CarPlay به صورت استاندارد همراه با چند لمسی و کنترل حرکتی عرضه می‌شود.

 تریم پریمیوم دارای یک صفحه نمایش لمسی ۱۱.۶ اینچی Multimedia Plus در قسمت میانی به همراه سیستم کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای است.  ویژگی‌های ذکر شده در تریم محدود (۳۴۶۴۵ دلار) نیز گزینه‌های اضافی هستند، اما برای گزینه ۵ هزار دلاری، تودوزی چرمی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی هارمن کاردون، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، چراغ‌های جلو در پیچ‌ها، تشخیص نقاط کور ارائه می شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_15240135"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7987188/15240135?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما