شناسهٔ خبر: 51211653 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جهش ۵۰ درصدی موارد ابتلا به اُمیکرون در انگلیس ظرف یک روز

آمار موارد ابتلا به سویه جدید کرونا در انگلیس فقط ظرف یک روز ۵۰ درصد بالا رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در انگلیس فقط ظرف یک روز ۵۰ درصد بالا رفت؛ به طوری که بیش از ۸۰ مورد جدید ابتلا به این سویه در این کشور امروز شناسایی شد.

بر اساس این گزارش، امروز (یکشنبه) ۸۶ مورد ابتلا به سویه جدید کرونا به ثبت رسید و با این حساب، موارد ابتلا به اُمیکرون در انگلیس به ۲۴۶ مورد افزایش یافت.

۸۶ مورد از این موارد جدید ابتلا در خود انگلستان و ۱۸ مورد در اسکاتلند شناسایی شدند. طبق اعلام آژانس امنیت سلامت انگلیس (UKHSA) ۴۸ مورد ابتلا به سویه امیکرون تا کنون در اسکاتلند شناسایی شده اند. افزایش آمار ابتلا به سویه جدید کرونا در این کشور در حالی است که روز شنبه نیز به منظور کاهش سرعت شیوع این سویه جدید، انگلیس تغییراتی را در قوانین مسافرتی اعلام کرد؛ به طوری که نیجریه نیز به لیست قرمز مسافرتی اضافه می‌شود و این مسأله، از فردا (دوشنبه) اجرایی می‌شود.

پیشتر نیز انگلیس در راستای مقابله با سویه جدید کرونا اعلام کرد افراد بایستی در مغازه ها، و وسائل حمل و نقل عمومی ماسک بزنند و در صورتی که افراد با سویه جدید کرونا در تماس بوده اند – صرف نظر از وضعیت تزریق واکسن شان- بایستی ۱۰ روز قرنطینه شوند.

گفتنی است پیش از این، سازمان بهداشت اتحادیه اروپا درخصوص شیوع سویه اُمیکرون هشدار داده و اعلام کرده بود که سویه جدید ویروس کرونا نیمی از کل موارد ابتلا به کووید-۱۹ در اروپا را «طی چند ماه» تشکیل خواهد داد.

اتحادیه اروپا در این گزارش اعلام کرده بود که داده‌های اولیه نشان داده است که اثربخشی واکسن‌ها در برابر سویه اُمیکرون ممکن است کاهش «قابل توجهی» داشته باشد. علاوه بر این، افراد مبتلا شده به سویه‌های قبلی کرونا باز هم در معرض ابتلا به امیکرون هستند.

انتهای پیام/

نظر شما