شناسهٔ خبر: 51207584 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

بهترین مولفه برای نهادینه‌سازی تربیت دانش‌آموزان، نماز و قرآن است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: قرآن و نماز بهترین مولفه برای نهادینه سازی امر تربیت و معرفت در دانش‌آموزان به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در دومین پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی شهرستان سروآباد که در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی سروآباد برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین، ساحت دینی واخلاقی است، گفت: هیچ مولفه‌ای موثرتر از نماز و قرآن برای نهادینه سازی امر تربیت و معرفت و شناخت در دانش‌آموزان نیست.

 

قربانی با اشاره به این که افراد مستعد، باسواد و دارای کلام نافذ و بیان رسا بهتر می‌توانند در جذب و دعوت کودکان به اقامه نماز نقش آفرینی کنند؛ گفت: اقامه نماز و بسترسازی در راستای آن وظیفه مدیران، معلمان و مربیان است که دانش‌آموزان را به اقامه نماز علاقه مند سازند.

 

وی در این مراسم که جمع کثیری از قرآن دوستان و مدیران و مربیان مدارس نیز حضور داشتند؛ افزود: پیوند و اتحاد مسجد، خانه و مدرسه باعث گسترش ارتباط و انس دانش آموزان با قرآن و واجبات دینی از جمله نماز می‌شود و امروز استحکام این پیوند بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: اجلاسیه سراسری نماز هرساله در سطح ملی، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود و امسال نیز با همکاری آموزش و پرورش سرواباد، ‌ روحانیون، امامان جمعه، دانش آموزان و معلمان شهرستان، این پیش اجلاسیه در این شهرستان برگزار شد.

 

رشید قربانی افزود: هدف از برگزاری این اجلاسیه این است که این امکان برای دانش‌آموزان فراهم شود تا در مدرسه و در کلاس‌های درس با جایگاه و اهمیت نماز آشنا شوند و فرهنگ نماز و قرآن در بین آنها نهادینه شود.

پایان پیام/713

نظر شما