شناسهٔ خبر: 51197048 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

گزارش‌ها از انتقال پهپاد در حوالی روستای میهه کوهرنگ

فیلم| سقوط یک پهپاد در کوهرنگ

خبرگزاری صداوسیما

یک فروند پهپاد در یکی از روستاهای استان چهارمحال و بختیاری سقوط کرد. برخی از کاربران و صفحات شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویری از انتقال یک فروند پهپاد در ارتفاعات چهارمحال و بختیاری خبر دادند. این پهپاد ابتدا با بالگرد از ارتفاعات پایین آورده شده و سپس با کامیون تریلی از محل منتقل شده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از مردم محلی و فعالان شبکه‌های اجتماعی از سقوط یک فروند پهپاد در شهرستان کوهرنگ خبر دادند.

این شبکه‌ها اعلام کردند که مردم محلی سقوط یک فروند پهپاد را در این شهرستان مشاهده و ویدئویی از آن منتشر کرده‌اند.

این شبکه‌های محلی، فیلمی را منتشر کرده‌اند که یک فروند بالگرد در حال جا به جایی یک پهپاد در روستای میهه شهرستان کوهرنگ است.

<div id="video-display-embed-code_759468" ><script type="text/JavaScript" src="https://aftabnews.ir/fa/news/play/embed/741152/759468?width=700&height=300"></script></div>

یکی از مسوولان شهرستان کوهرنگ صحت این فیلم منتشر شده در فضای مجازی را تایید کرده است اما از جزییات آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.

این منبع مطلع صبح یکشنبه به ایرنا گفت: یک فروند پهپاد در روستای میهه از توابع شهرستان کوهرنگ سقوط کرد.

وی در حین حال افزود: تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص این پهپاد در دست نیست و اخبار کاملی اطلاع‌رسانی نشده است.

به نوشته خبرگزاری صداوسیما، پرنده موجود در تصاویر شبیه به پهپاد ایرانی سیمرغ و RQ-۱۷۰ امریکایی است.

پهپاد برای باروری ابرها رفته بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با رد شایعه سقوط پهپاد گفت: این پهپاد به‌صورت اضطراری در منطقه میهه از توابع شهرستان کوهرنگ فرود داشته است.

جعفر مردانی تاکید کرد: این پهپاد ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه جاری از فرودگاه بین‌المللی مرکز چهارمحال و بختیاری به سمت غرب استان برای بارور کردن ابرها پرواز می‌کند.  پهپاد مشاهده شده به‌علت شرایط نامساعد جوی در شهرستان کوهرنگ و وزش باد شدید، یک ساعت بعد در ساعت ۲۰ چتر خود را باز می‌کند و فرود می‌آید.

مردانی تصریح کرد: این پهپاد روز گذشته از سوی کارشناسان از طریق بالگرد به حاشیه جاده آورده و سپس به‌صورت زمینی با جرثقیل به مبدا منتقل شد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما