شناسهٔ خبر: 51190314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان منطقه نطنز / پدافند هوایی: جای نگرانی نیست؛ یکی از سامانه‌های موشکی آزمایش شد

صدای انفجار مهیب در آسمان بادرود از توابع شهرستان نطنز و در فاصله نزدیک به ۲۰ کیلومتر مجتمع شهید احمدی روشن شنیده شد. یک شاهد عینی گفته است که مردم بادرود این صدا را به همراه نوری که نشان از انفجار یک شیء در آسمان این شهر بود، دیده‌اند.

صاحب‌خبر -

شنیده شدن صدای انفجار در آسمان منطقه نطنز / پدافند هوایی : جای نگرانی نیست ؛ یکی از سامانه‌های موشکی آزمایش شد

امشب ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه صدای انفجار مهیب در آسمان بادرود از توابع شهرستان نطنز و در فاصله نزدیک به ۲۰ کیلومتر مجتمع شهید احمدی روشن شنیده شد.

به گزارش «تابناک»؛ یک شاهد عینی شنبه شب به ایرنا گفته که مردم بادرود این صدا را به همراه نوری که نشان از انفجار یک شی در آسمان این شهر بود مشاهده کرده‌اند.

همچنین «فارس» به نقل از منابع آگاه می گوید این شلیک با هدف آزمایش واکنش سریع سامانه‌های پدافندی مستقر در منطقه و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تمرینات سامانه‌های پدافندی برای دفاع در برابر تهاجم احتمالی بوده است.

این موشک پدافندی با هدایت سایت پدافند هوایی مستقر در منطقه در آسمان منفجر شده است.

فرمانده پدافند هوایی منطقه نطنز: یکی از سامانه‌های موشکی منطقه آزمایش شد

پس از گمانه زنی های غیر رسمی برخی از خبرگزاری ها، فرمانده پدافند هوایی منطقه نطنز اعلام کرد: ساعتی پیش برای ارزیابی آمادگی میدانی، یکی از سامانه‌های موشکی منطقه آزمایش شد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

این مقام امنیتی افزود: برای ارزیابی سامانه‌های مستقر در منطقه، این گونه تمرینات در فضای کاملاً امن و با هماهنگی کامل شبکه یکپارچه پدافندی صورت می‌گیرد.

فرماندار نطنز: انفجار در حاشیه شهر بادرود رخ داد

در همین حال رمضانعلی فردوسی در گفتگو با تسنیم در کاشان با بیان اینکه صدای شنیده شده در شهرستان نطنز بر اثر شلیک موشک از سامانه پدافند بوده است، اظهار داشت: این رخداد در حاشیه شهر بادرود شهرستان نطنز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به هدف از این رخداد در شهر بادرود از توابع شهرستان نطنز افزود: این شلیک در راستای آزمایش واکنش سریع اتفاق در قبال آمادگی هرچه بیشتر افتاده است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

فرماندار شهرستان نطنز گفت: این رخداد هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.
<div id="video-display-embed-code_1456861" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1091343/1456861?width=800&height=300"></script></div>

نظر شما