شناسهٔ خبر: 51178713 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

دربی | دربی تهران | استقلال پرسپولیس | دربی 97

اخبار زنده دربی | عجیب‌ترین حاضران استادیوم آزادی

در اطراف استادیوم آزادی چند ساعت مانده تا شروع دربی اتفاقی جالب و خاص افتاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گل کوچیک در فاصله چند ساعت تا دربی پایتخت پرچم فروشان اطراف استادیوم سنت شکنی نکرده‌ و طبق عادت بساط کرده‌اند. آخرین باری که دربی با تماشاگر برگزار شد نیز این دو پیشکسوت قرمز و آبی روی نیمکت حضور داشتند و حالا دو سال پس از آن روزها؛ برای ششمین بار متوالی دربی تهران مهمترین بازی فوتبال ایران بدون حضور تماشاگران در استادیوم برگزار می‌شود؛ آن هم در شرایطی که با افزایش آمار واکسیناسیون و کاهش مرگ و میر، سازمان لیگ موفق شد دو بازی را با تماشاگر برگزار کند اما سپس چنین درخواستی از وزارت بهداشت مطرح نشد و دربی بازهم بدون تماشاگر شد. به نظر شما نتیجه دربی چه می‌شود؟

در شرایطی که در این فصل دو بازی در ورزشگاه آزادی با حضور تماشاگران برگزار شد انتظار می‌رفت مهم‌ترین بازی ایران در سکوت شروع نشود اما یک دربی دیگر با منظره سکوهای خالی را شاهد خواهیم بود.

اگر شرایط طبیعی حاکم بود این ساعات ورزشگاه آزادی پر شده بود و هنوز عده زیادی برای ورود به استادیوم امید داشتند اما شرایط بیماری کرونا فوتبال ایران را به سمت و سویی برد که به آن عادت نداریم.

همانند دو سال گذشته شور و حال همیشگی در خیابان‌های منتهی به ورزشگاه حاکم نیست اما پرچم فروشان سنت شکنی نکرده و در فاصله چند ساعت تا دربی بساط کرده‌اند. امیدواریم دربی ۹۷ آخرین شهرآورد بدون تماشاگر باشد.

پرسپولیس و استقلال در نود و هفتمین قسمت از شهرآورد تهران، در حالی به مصاف هم می‌روند که همچون دو دربی اخیر، فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی را روی نیمکت خود دارند.

در بازی حساس امروز که با قضاوت بنیادی‌فر آغاز خواهد شد، همه چیز تحت تاثیر جنجال تبلیغات محیطی است و همه منتظرند تا ببینند طبق وعده‌های قبلی، باشگاه استقلال موفق به اجرای برنامه مدنظر خود خواهد شد یا زور سازمان لیگ بر آبی‌ها می‌چربد. با این حال امیدواری اهالی فوتبال بر این است که تقابل استقلال با سازمان لیگ، منجر به برگزاری با تاخیر بازی نشود.

12:43- علی کریمی اسطوره باشگاه پرسپولیس با انتشار این پست اینستاگرامی به استقبال دربی رفت.

 

 

12:41 - باوجود برگزاری بدون تماشاگر بازی، در اطراف ورزشگاه پرچم فروشی جریان دارد.

 

 

 

12:35 - هواداران استقلال پیراهن فرهاد مجیدی را در گوشه‌ای از ورزشگاه قرار داده‌اند.

 

 

 

12:20 - گزارش‌ها از ورزشگاه آزادی حاکی از آن است که باشگاه استقلال بدون مشکل توانسته تبلیغات محیطی را اجرا کند.

 

 

 

11:55- صفحه رسمی AFC نیز با انتشار این تصویر به استقلال دربی رفت.

 

دربی تهران | استقلال - پرسپولیس

در فاصله چند ساعت مانده به آغاز برگزاری نود و هفتمین دربی پایتخت، نام گزارشگر و مهمانان ویژه برنامه ای که به همین منظور تولید و پخش می شود، اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، برنامه «فوتبال برتر» همزمان با نودوهفتمین شهرآورد تهران، شنبه (۱۳ آذر) ساعت ۱۵ از شبکه سه سیما پخش می شود و گزارش مسابقه فوتبال بین تیم های استقلال و پرسپولیس را محمدرضا احمدی عهده دار است.

بنابر اعلام میثم فضلعلی ـ مدیر گروه ورزش شبکه سه ـ ویژه برنامه «فوتبال برتر» همزمان با پخش نودوهفتمین شهراورد تهران، شنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۵ با اجرای محمدحسین میثاقی و با حضور مهمانانی همچون خسرو حیدری، حنیف عمران زاده، محسن بنگر، حسین ماهینی و همچنین داور بین المللی ایران، سعید مظفری زاده و با تولید و پخش آیتم هایی روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز که در هفته هشتم لیگ برتر برگزار می شود توسط ۱۲ دوربین HD پوشش و از ساعت ۱۶:۱۵ و با گزارش محمدرضا احمدی به صورت مستقیم با صدای استریو از شبکه سه سیما پخش می شود.

دوئل یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی در شهرآورد پایتخت می‌تواند یک‌بازی سرنوشت‌ساز برای دو تیم باشد و نتیجه مچ‌اندازی این دو رقیب، به حرکت آن‌ها در مسیر قهرمانی کمک زیادی خواهد کرد.

امیررضا احمدی؛ تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ‌برتر، از ساعت ۱۶:۱۵ امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند تا یکی از دربی‌های حساس چند فصل اخیر را برگزار کنند. دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر تنها یک امتیاز اختلاف دارند و همین اختلاف می‌تواند شور و حرارت بازی را بیش‌تر کند تا مربیان برای کسب سه امتیاز، دست از احتیاط بردارند و به فکر تساوی نباشند. هر چند که تفاوت دو تیم در جدول رده‌بندی فقط در یک امتیاز خلاصه می‌شود، اما در عمل دو تیم شرایطی کاملا متفاوت دارند و این بازی می‌تواند برای هر کدام روند متفاوتی داشته باشد.

استقلال؛ اسب آبی‌ها دوباره زین می‌شود؟

آبی‌ها در ابتدای فصل شروعی طوفانی داشتند و سه برد کسب کردند تا نشان دهند اسب خود را برای قهرمانی زین کرده‌اند، اما در ادامه با ۴ تساوی پیاپی و از دست دادن هشت امتیاز، در سراشیبی قرار گرفتند و حالا دربی پایتخت می‌تواند یک نقطه شروع برای درخشش دوباره آن‌ها باشد. شاگردان مجیدی اگر چه از ۵ بازی گذشته خود ۴ تساوی کسب کرده‌اند اما در کنار گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک، تنها تیم بدون شکست در لیگ هستند و همین نکته می‌تواند در این بازی به آن‌ها انگیزه دهد. مجیدی در این فصل در ۶ بازی با دفاع سه نفره به میدان رفت و عملکرد نسبتا مناسبی در بازی‌سازی و خلق موقعیت داشت و در بازی آخر منتهی به دربی، تیمش را با ۴ دفاع روانه میدان کرد تا رقیب را در آنالیز ترکیب خود دچار دردسر کند؛ اما هرچقدر استقلالی‌ها توانسته اند در خلق موقعیت خوب عمل کنند و امید گل ۱۰ را ثبت کنند، در عبور دادن توپ‌ها از خط دروازه رقبا ناکام عمل کرده‌اند و تنها ۶ گل در ۷ هفته به ثمر رسانده‌اند تا مهاجمان پر تعداد مجیدی عملا به پاشنه آشیل تیمش تبدیل شوند. مجیدی که در پادگانش مهاجمان پرتعدادی مانند رمضانی، قاسمی نژاد، مطهری، ژستد و یامگا را دارد در این فصل نتوانسته گره کور گلزنی تیمش را حل کند و باید دید در دربی می‌تواند این مشکل تیمش را رفع کند یا نه.

هر چیزی که باید درباره دربی امروز بدانید

پرسپولیس؛ بازگشت دوباره به ریل

نود و هفتمین پرده از شهرآورد پایتخت در حالی روی صحنه می‌رود که حکم یک شمشیر دو لبه را برای یحیی گل محمدی و بازیکنانش دارد. سرخ‌پوشان که پس از شکست مقابل الهلال در لیگ قهرمانان دچار مشکل شدند، در شروع لیگ عملکردی سینوسی داشتند و در این هفته‌ها، نتوانسته‌اند روند با ثبات خود در فصل های قبل را تکرار کنند. گل محمدی که در این فصل حسابی در ترکیب تیمش تغییر ایجاد کرده، در فاز دفاعی مشکلات مختلفی داشته و تیم او در پنج هفته ابتدایی فصل موفق به کلین شیت نشد که همین ناهماهنگی مدافعان یحیی را نشان می داد که در فصل جدید هنوز نتوانسته‌اند صلابت همیشگی را در کمربند دفاعی پرسپولیس ایجاد کنند.

پرسپولیس اگر چه در آمار گلزنی عملکرد بهتری نسبت به استقلال داشته و ۳ گل بیشتر به ثمر رسانده اما امید گل آن‌ها روی عدد ۸ ثبت شده تا از این حیث عملکرد ضعیفی نسبت به رقیب داشته باشند. هم چنین یحیی در این فصل نشان داده بر خلاف همتای آبی خود، تمایل بیشتری به سیستم ۴ دفاعه دارد و تنها در دو بازی از ۳ مدافع بهره برده. آن‌ها در ۵ بازی آخر خود، ۲برد، ۲ تساوی و ۱ باخت را تجربه کرده‌اند. از طرف دیگر خرید های یحیی آن طور که انتظار می رفت خود را نشان نداده اند و باید دید گل محمدی در این بازی چه ترکیبی را روانه میدان می کند.

هر چیزی که باید درباره دربی امروز بدانید

 

کفه آمار به نفع کدام تیم سنگین است؟

دو تیم استقلال و پرسپولیس به طور کلی ۹۶ بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که در این میان استقلال ۲۶ و پرسپولیس ۲۵ برد کسب کرده‌اند و ۴۵ بازی هم با تساوی به پایان رسیده. در این ۹۶ بازی، سهم استقلال ۸۹ و سهم رقیب ۹۵ گل زده بوده. بهترین برد تاریخ دربی‌ها به برد ۶ بر صفر سرخ‌پوشان بر می‌گردد و در آن سوی میدان، استقلال با ۴ برد متوالی رکورد دار تعداد بردهای پیاپی در شهرآورد است. این دو تیم در مجموع شش بار در آذر بازی داشته‌اند که ۴ برد سهم سرخ پوشان، ۱ برد سهم آبی‌ها و ۱ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

فرهاد دربی‌باز است یا یحیی؟

در بین مربیان دو تیم که خود هم سابقه بازی در این رقابت را دارند، فرهاد مجیدی دربی‌باز تر بوده و در ۴ بازی که در قامت سرمربی استقلال حضور داشته، ۲ برد، ۱ تساوی و ۱ باخت را تجربه کرده. نکته جالب اینکه هر دو برد مجیدی در جام حذفی و پس از تساوی در دقایق قانونی، در ضربات پنالتی اتفاق افتاده که آخرین آن به جام حذفی فصل گذشته بر می‌گردد. در سوی دیگر گل‌محمدی ۶ بار به عنوان مربی در دربی حضور داشته که ۱ برد، ۳ تساوی و ۲ باخت در کارنامه‌اش ثبت شده.

هر چیزی که باید درباره دربی امروز بدانید

یامگا، ژستد و خارجی‌های گل نزن آبی!

استقلال که در این فصل ۲ مهاجم خارجی یعنی کوین یامگا و رودی ژستد را جذب کرده، امید زیادی به گلزنی آن‌ها در دربی دارد اما نکته جالب اینجاست که بازیکنان خارجی استقلال در دربی‌های مختلف هیچ‌گاه درخشش لازم را نداشته و نتوانسته‌اند در این بازی گلزنی کنند. با این شرایط امروز از میان ژستد و یامگا هرکدام که موفق به گلزنی شوند به اولین خارجی‌های تاریخ باشگاه استقلال تبدیل می‌شوند که در دربی موفق به گلزنی شده.

از پرسپولیس اما ایمون زاید، عیسی ترائوره، جری بنگستون و بشار رسن به عنوان بازیکن خارجی سابقه گلزنی در دربی را دارند و آن‌ها در مجموع ۶ گل به تیم استقلال زده‌اند که ایمون زاید سه بار، و بقیه هر کدام یک بار توپ را به تور دروازه استقلال چسبانده‌اند.

هر چیزی که باید درباره دربی امروز بدانید

 

ورود تماشاگران ممنوع!

حضور تماشاگران در دربی ها می تواند هر ورزشگاهی را به دیگی جوشان تبدیل کند و به آن زیبایی دو چندان ببخشد. در هفته های اخیر مجوز ورود تعدادی اندک از تماشاگران به ورزشگاه های فوتبال صادر شد تا هیجان به رگ های فوتبال برگردد و بارقه امید برای برگزاری دربی با حضور تماشاگران ایجاد شود. چند روز قبل هم خبرهایی مبنی بر استفاده از سی درصد ظرفیت ورزشگاه برای حضور هواداران داده شد اما سرانجام اعلام شد این بازی بدون تماشاگر برگزار می شود تا بازی که می توانست یک بار دیگر شور و هیجان را در ورزشگاه ها جاری کند، با سکوتی سنگین و سکوهایی خالی برگزار شود.

هر چیزی که باید درباره دربی امروز بدانید

غایبان بازی

هر دو تیم ترکیب کامل خود را در اختیار نخواهند داشت و چند بازیکن کلیدی در این بازی غایب خواهند بود. در سوی قرمز زمین، سید جلال حسینی و احسان پهلوان به دلیل مصدومیت تیم گل‌محمدی را همراهی نمی‌کنند و دو خرید تازه وارد این تیم هم به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس، مجوز حضور در این بازی را ندارند. در آن سوی میدان، وریا غفوری کاپیتان استقلال که سابقه گلزنی در دربی را هم دارد و یکی از ستون‌های اصلی تیم مجیدی است، به دلیل مصدومیت در کنار عارف غلامی و ابولفضل جلالی در دربی غایب خواهد بود. رشید مظاهری دروازه‌بان استقلال هم طبق روال ۴ هفته اخیر در لیست استقلال جایی ندارد و بابک مرادی هم در تفکرات کادر فنی جایی ندارد.

هر چیزی که باید درباره دربی امروز بدانید

دربی عجیب و جنگی که زودتر از سوت داور شروع شد!

پیش از آنکه موعود بنیادی‌فر در سوت آغاز دربی شماره ۹۷ بدمد، مدیران دو تیم در بیرون از زمین و از پشت تریبون‌های خود بر طبل جنگ کوبیدند و با حمله به یکدیگر، فضای متشنجی را ایجاد کردند. ابتدا مصطفی آجورلو در صحبت‌هایی از وجود یک پشت‌پرده سیاسی برای قهرمان نشدن استقلال گفت و در مقابل مجید صدری نسبت به این اظهارات واکنش تندی داشت تا پیش از شروع بازی، فضای خوبی شکل نگیرد و مدیران دو باشگاه موضع‌گیری‌های عجیبی داشته باشند.

هت‌تریک آقای داور در شهرآورد

دیدار امروز سرخابی‌ها را قرار است موعود بنیادی‌فر داور بین‌المللی و لیگ برتر ایران قضاوت ‌کند. بنیادی‌فر از سال ۱۳۸۱ در مسابقات فوتبال قضاوت می‌کند و از سال ۲۰۱۳ نیز داور بین‌المللی شد و از سال ۱۳۹۰ نیز در لیگ برتر قضاوت می‌کند.

این داور ۳۶ ساله، در تیم داوری دربی ۸۶ به عنوان داور چهارم حضور داشت و در دربی ۹۱ داور وسط بود و حالا شهرآورد نود و هفتم هت‌تریک حضور او در دربی و دومین قضاوت‌اش به عنوان داور وسط است. در ۲ بازی که بنیادی‌فر برای سرخابی‌ها سوت زده، یک بازی استقلال برنده شده و یک برد هم سهم سرخ پوشان بوده.

هر چیزی که باید درباره دربی امروز بدانید

شاه آبی یا امپراطور قرمز؛ کدام یک فاتح میدان می‌شوند؟

نبرد دو تیم در حالی آغاز می‌شود که همه انتظار یک بازی زیبا از دو تیمی را دارند که در هفته‌های اخیر از اصل خویش دور بوده‌اند و حالا می‌توانند با یک بازی درخشان، هوای سرد آزادی را گرما ببخشند و در غیاب تماشاگران، سکوت ورزشگاه را از یاد ببرند. شاگردان مجیدی در یک سوی زمین به دنبال بازگشت به روزهای خوب خود و زین کردن اسب آبی برای تاختن به سوی قهرمانی هستند و در مقابل پرسپولیسی‌ها که پس از گلات قهرمانی نتوانسته‌اند درخشش همیشگی را در این فصل داشته باشند، می‌خواهند با واریز سه امتیاز به حساب خود دوباره روی ریل موفقیت قرار گیرند و برای رقبا خط و نشان بکشند. همین هم می‌تواند این بازی را جذاب‌تر کند. باید دید در پایان این بازی حساس، دوربین‌های تلویزیونی مشت‌های گره کرده یحیی گل محمدی را شکار می‌کنند یا شادی‌های مخصوص فرهاد مجیدی را!

 

ترکیب پرسپولیس برای دربی 97

حامد لک

فرشاد فرجی

علی نعمتی

مهدی شیری

سعید آقایی

میلاد سرلک

کمال کامیابی نیا

مهدی ترابی

وحید امیری

عیسی آل کثیر

ترکیب استقلال برای دربی 97

سیدحسین حسینی

سیاوش یزدانی

حسین مرادمند

عارف آقاسی

محمد دانشگر

زبیر نیک نفس

مهدی مهدی پور

امیرحسین حسین زاده

رضا آذری

رودی ژستد

کوین یامگا

تبلیغات محیطی دربی

تیم استقلال تبلیغات محیطی گرفت | پیروزی استقلال پیش از دربی12:44 - 1400/09/13 مسئولان تیم استقلال به همراه نماینده کارگزار باشگاه امروز جلسه‌ای را با سازمان لیگ برگزار کرده و برای اجرای تبلیغات محیطی به توافق رسیدند.

ظاهراً تیم استقلال چکی از سوی کارگزار برای‌ارائه ضمانت در اختیار سازمان لیگ قرار دادند تا امروز بتوانند تبلیغات محیطی را در اختیار داشته باشند.

با توجه به عدم حضور هواداران در این شهرآورد تعدادی از هواداران دو تیم برای حمایت از تیم محبوب خود در بیرون از ورزشگاه حضور دارند. در بین آنها هواداران خانم که بیشتر طرفدار تیم استقلال هستند، دیده می‌شود.عوامل اجرایی ورزشگاه آزادی در محوطه استادیوم مشغول به پاکسازی و تمیز کردن برگ درختان پاییزی هستند.

درگیری مسئولان سازمان لیگ با باشگاه استقلال بر سر تبلیغات محیطی همچنان و تا این لحظه ادامه داشته و قرار است پس از ارائه تضمین‌های لازم از طرف باشگاه به سازمان لیگ، استقلال مجری تبلیغات محیطی باشد. با این حال عوامل اجرایی باشگاه استقلال در حال حاضر در ورزشگاه آزادی هستند و در حال نصب بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی خود در پشت دروازه‌ها و روی سکوی تماشاگران.

مسئولان اجرایی ورزشگاه آزادی در حال مهیا و کوتاه کردن چمن ورزشگاه آزادی هستند.

کانون هواداران دو باشگاه سرخابی در فاصله پنج ساعت تا آغاز بازی، پرچم‌ها و نمادهای خود را روی سکوی‌ها نصب کردند.

 

نظر شما