شناسهٔ خبر: 51176435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیکر آیت الله صادقی در خرم آباد تشییع شد

پیکر آیت الله صادقی، عالم فرزانه و امام جمعه سابق خرم آباد، با حضور مسؤولان و مردم ولایتمدار در مصلی الغدیر مرکز استان تشییع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، پیکر آیت‌الله «حاج شیخ عباسعلی صادقی»،، امام جمعه موقت سابق خرم آباد، استاد حوزه و تربیت طلاب لرستان و رئیس حوزه علمیه کمالیه خرم آباد، امروز(13آذر) در مصلی الغدیر مرکز استان تشییع و برای خاکسپاری به قم منتقل شد.

 

آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی، روز جمعه ۱۲ آذر به علت کهولت سن در ۹۶ سالگی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد درگذشت .

 

آیت الله صادقی قهاره متولد ۱۳۰۴ ش در اردستان اصفهان، از روحانیون برجسته و معروف حوزه علمیه کمالیه لرستان، با دعوت آیت الله کمالوند در سال ۱۳۳۸ به خرم آباد هجرت کرد و منشا خدمات ماندگاری در استان لرستان شد .

 

آیت الله صادقی قهاره با مراجع تقلید و بزرگان حوزه علمیه قم از جمله آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) ارتباط نزدیک و صمیمی داشت و از میان افرادی که توسط آیت الله کمالوند به خرم آباد دعوت شدند، تنها ایشان، اقامت طولانی مدت و دائمی را در خرم آباد برگزید و منشا خدمات ماندگاری در استان لرستان شد.

 

پشتیبانی این عالم وارسته از نهضت امام خمینی (ره) و پرداخت هزینه‌های سنگین بابت آن، بازداشت و زندانی شدن در کمیته ضدخرابکاری رژیم پهلوی، ریاست دادگاه انقلاب و حاکم شرع بودن ایشان، سال‌ها ریاست حوزه علمیه کمالیه و تربیت طلاب، حضور در جبهه‌های جنگ و همراهی و حمایت معنوی رزمندگان، سفرهای تبلیغی دور و نزدیک به اقصی نقاط کشور، شهرو روستاهای مختلف لرستان و حضور اثرگذار و فعالیت‌های ماندگار در استان از جمله عواملی بودند که موجب شد دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نسبت به گردآوری و انتشار تاریخ شفاهی آیت‌الله صادقی قهاره اقدام کند.

 

 

پایان پیام/666

نظر شما