شناسهٔ خبر: 51167975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار هرمزگان از چندین طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی در رودان بازدیدکرد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان عصر جمعه با ورود به شهرستان رودان از طرح های بزرگ عمرانی در حوزه کشاورزی، معدنی و راهسازی در این شهرستان بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی در حاشیه بازدید از کارخانه فرآوری کرومیت در شهرستان رودان به همراه حسین رییسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای افزود: این کارخانه فرآوری کرومیت با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت‌تولید ۱۰ هزار تن در سال در حال فعالیت است.
وی همچنین پس از بازدید از این طرح ضمن دیدار با مردم روستای صحرارود فاریاب شهرستان رودان، در خواست ها و مشکلات آنان در زمینه آب کشاورزی، آب شرب، اشتغال و مسائل اجتماعی را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد.
استاندار هرمزگان همچنین از طرح گلخانه هیدروپونیک در شهرستان رودان بازدید کرد و اظهارداشت: این گلخانه هیدروپونیک به مساحت ۱۰ هکتار و با سرمایه گذاری و اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست.
 دوستی در این بازدید مسائل و مشکلات این طرح کشاورزی را مورد بررسی قرار داد.
دوستی در ادامه از طرح‌های راهسازی در بخش جغین  رودان شامل محور آبنما به جغین، محور ارتباطی پاسفید به بجگوئیه، محور ارتباطی و پل جاده بخش جغین به بخش توکهور و هشتبندی بازدید و وضعیت این طرح‌ها را مورد بررسی قرار داد.
 وی در دیدار با جمعی از مردم و اعضای شوراهای اسلامی بخش جغین شهرستان رودان ضمن بررسی و رسیدگی به درخواست‌های مردمی، دستورهای لازم را به منظور پیگیری مسائل و رفع مشکلات صادر کرد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ابرازداشت: صدور مجوز چهار حلقه چاه برای زیرکشت بردن ۲۵۰ هکتار اراضی کشاورزی با هدف تولید و اشتغال‌زایی، تکمیل طرح گلزار شهدای جغین، چمن مصنوعی زمین ورزشی شهدای جغین، احداث سالن ورزش های رزمی، تکمیل سالن ورزشی روستای پالور، احداث بلوار جغین شمالی و جنوبی، تکمیل پل و محور مواصلاتی بخش جغین به بخش توکهور و هشتبندی، تکمیل محور ارتباطی دشت صفا و تکمیل پل روستای ناصر آباد از جمله درخواست‌های مطرح شده در این دیدار بود.
به گزارش ایرنا، مهدی دوستی استانداری هرمزگان پس از حضور در گلزار شهدا و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای این منطقه به همراه حسین رییسی نماینده شرق هرمزگان با استقبال غلامپور فرماندار شهرستان، بخشدار رودخانه و جمعی از مدیران وارد شهر زیارتعلی بخش رودخانه شد.
بررسی وضعیت جاده زیارتعلی به رودان، بازدید از پل بیلان، سفر جغین، دیدار مردمی، حضور در نماز جمعه و پاسخگویی به مردم. بازدید از محورهای ارتباطی، دیدار با خانواده شهدا، نشست با کشاورزان و حضور در شورای اداری از مهم‌ترین برنامه های این سفر بود.
شهرستان رودان یکی از پنج قطب مهم کشاورزی هرمزگان با بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان واقع شده است.
 

نظر شما