شناسهٔ خبر: 51167194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه سنندج:

همت دولت برای خدمت به مردم

ماموستا رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج گفت: دولتمردان برای خدمتگزاری به مردم و رفع مشکلات آنان تلاش می کنند.

صاحب‌خبر -

همت دولت برای خدمت به مردمبه گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، امام جمعه سنندج گفت: دولتمردان برای خدمتگزاری به مردم و رفع مشکلات آنان کمر همت بسته‌اند و امیدواریم به زودی نتیجه تلاش‌های مسوولان را در جامعه ببینیم.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج بیان کرد: نظام اسلامی و دولت سیزدهم تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا دغدغه‌های مردم را در بخش‌های مختلف به ویژه بخش اقتصاد و معیشت، برطرف کند که قابل تقدیر است‌.

ماموستا رستمی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف برای کمک به دولت در راستای خدمت بهتر به مردم تأکید کرد و افزود: ملت ایران اسلامی به ویژه مردم کردستان، در طول انقلاب اسلامی سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند و امروز شایسته بهترین خدمات هستند.

امام جمعه سنندج از سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کردستان به نقطه عطفی برای تقویت وحدت بین اهل سنت و تشیع نام برد و افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری به انسجام و اتحاد بین اقوام و مذاهب اسلامی نیاز داریم و باید هوشیارانه در برابر توطئه‌های دشمن بایستیم.

هدف دشمنان ایجاد شکاف قومی و فرقه‌ای در ایران است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش از خطبه های نماز جمعه سندج گفت: دشمن همواره به دنبال ایجاد شکاف بین اقوام و مذاهب اسلامی است اما آگاهی و مجاهدت مردم ایران به ویژه کُردها و اهل سنت، این توطئه آنان را ناکام گذاشته است.


حجت الاسلام حمید شهریاری افزود: دشمن در صدد است ملت ایران را نابود و بین اقوام و مذاهب اسلامی در کشورمان اختلاف فرقه ای، قومی، مذهبی و زبانی ایجاد کند.

حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه پاره پاره کردن کشور سوریه از دیگر برنامه های دشمنان از جمله استکبار در چند سال اخیر بود، افزود: تمام جبهه ظلم دست به دست هم دادند به وسیله گروه‌های تکفیری، سوریه را نابود کنند که با مجاهدت نیروی مقاومت، از جمله سردار شهید قاسم سلیمانی موفق به این کار نشدند.

وی به حمایت از حماس و حوثی های یمن اشاره کرد و گفت: امروز استکبار توانایی کشیدن نقشه برای ایران و از جمله استان کردستان را ندارد و به ناچار به دنبال ایجاد شکاف در کشورهایی مثل عراق و یمن است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: امروز مقاومت و اقتدار ایران اسلامی فراتر از مرزهای کشور و به دریای مدیترانه رسیده است و کسی جرات تجاوز و دست درازی به مرزهای این سرزمین را ندارد.

حجت الاسلام شهریاری اظهار داشت: مردم کردستان موجبات عزت و افتخار ایران اسلامی هستند و در حالیکه کُردها در کشورهایی مانند عراق و ترکیه دارای مشکلات زیادی هستند اما در ۴۰ سال گذشته، استان کردستان در ایران اسلامی مشکلی نداشته است.

نظر شما