شناسهٔ خبر: 51166229 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دومین جمعه اعتراضی مردم اردن علیه توافق با رژیم صهیونیستی+ فیلم

مردم اردن برای دومین جمعه متوالی در اعتراض به انعقاد قرارداد‌ میان این کشور و رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات برپا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الغد، شهروندان امان، پایتخت اردن برای دومین جمعه متوالی بعد از نماز جمعه از مسجد «الحسینی» واقع در مرکز این شهر تظاهرات کرده و خواستار لغو قرارداد‌های امضا شده میان دولت اردن و رژیم صهیونیستی شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعتراض‌آمیز که از سوی کمپین ملی اردن برگزار شد، خواهان کنار گذاشتن قرارداد گاز با رژیم اشغالگر قدس شددند. معترضان بر دست‌نوشته‌هایی که در دست داشتند نوشتند، «گاز دشمن اشغالگر (رژیم صهیونیستی) است».

پس از امضای قراردادی مبنی بر اینکه اردن در ازای دریافت آب از رژیم صهیونیستی حاضر است به آن گاز صادر کند، مردم این کشور برای دومین هفته متوالی به خیابان‌ها آمده و خشم خود را از این قرارداد اعلام می‌کنند.

امان و تل آویو چندی پیش قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن این کشور عربی گاز خود را به رژیم صهیونیستی ارسال می‌کند و این رژیم هم در مقابل آب شیرین برای اردن می‌فرستد.

این توافقنامه روز دوشنبه ۲۲ نوامبر (یکم آذرماه) و در حاشیه اکسپو دبی و با حضور «جان کری» نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور تغییرات اقلیمی به امضا رسید.

این در حالی است طبق توافق «وادی عربه» که در سال ۱۹۹۴ به امضا رسید، سهم اردن از آب رود اردن ۵۵ میلیون متر مکعب است، اما رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که سهم اردن فقط ۳ میلیون متر مکعب است. به عبارت دیگر این رژیم با دزدی آب از اردن آن را دوباره به این کشور می‌فروشد!

با وجود روابط عادی میان اردن و رژیم صهیونیستی چندی پیش یلی کوهن، وزیر سابق اطلاعات و عضو کنست (پارلمان) این رژیم، اردن را کشوری فلسطینی خوانده و ادعا کرد: «کشور یهودی از دریا تا رود متعلق به ملت «اسرائیل» است». این سخنان مقام صهیونیستی واکنش نمایندگان پارلمان اردن را در پی داشته و آنان خواستار، قطع روابط با رژیم صهیونیستی شدند.

<div id="video-display-embed-code_15223869"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7986422/15223869?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما