شناسهٔ خبر: 51164530 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

وزیر اطلاع رسانی لبنان استعفا کرد

جرج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان امروز (جمعه) نامه استعفای خود را به میشل عون رییس جمهوری این کشور تقدیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان با انتشار نامه ای در خطاب به میشل عون رییس جمهور و نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور به طور رسمی استعفایش را اعلام کرد.

کاخ نخست وزیری لبنان هم اعلام کرده نجیب میقاتی از جورج قرداحی خواسته کنفرانس خبری استعفایش، که قرار است ساعت 13 به وقت بیروت ( 14:30 به وقت تهران ) برگزار شود را لغو کند.

کارشناسان سیاسی علت این درخواست را احتمال بیان صحبت هایی می دانند که ممکن است باعث ناراحتی سعودی ها شود و میانجگری امانویل مکرون رییس جمهور فرانسه برای پایان دادن به بحران ساختگی سعودی ها علیه لبنان را نپذیرد.

همچنین جورج قرداحی در مصاحبه با شبکه mtv لبنان گفت ، "می‌خواهم با استعفایم دری را باز کنم، اگر این اقدام حل و فصل بحران میان لبنان و عربستان را آسان‌تر می‌کند."

جورج قرداحی افزود: "پیشتر نیز گفته بودم که اگر استعفای من برای حل و فصل بحران میان بیروت و ریاض مفید باشد، این کار را انجام خواهم داد. اکنون نیز تصور می‌کنم که تصمیم درست را در زمان درست اتخاذ کرده‌ام."

پیشتر برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند جریان مسیحی "المرده" لبنان که جورج قرداحی عضو آن است نشستی برگزار کرده است که او پیش از سفر امانویل مکرون به ریاض از سمت خود استعفا کند تا دست رییس‌جمهوری فرانسه برای میانجیگری بین لبنان و عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس باز باشد.

جورج قرداحی در مصاحبه‌ای پیش از وزیر شدن ، جنگ یمن را "چنگ پوچ و تجاوز عربستان و امارات" به این کشور نامیده و گفته بود که "حوثی‌های یمن در برابر تجاوز خارجی از خود دفاع می‌کنند". پخش این اظهارات ضبط شده جرقه دور تازه تنش بین لبنان با عربستان و سپس کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را زد. در این دور تازه تنش عربستان سعودی، امارات٬ کویت، و بحرین کاردار و سفرای لبنان را از کویت، ریاض، دبی و منامه اخراج کردند.

نظر شما