شناسهٔ خبر: 51164276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

کسی حق ندارد پیشرفت های علمی ایران اسلامی را محدود کند

آیت الله عابدینی گفت: دنیا باید قبول کند که جمهوری اسلامی ایران از تکنولوژي هسته ای نهایت استفاده را داشته باشد و کسی حق ندارد پیشرفت های علمی ایران اسلامی را محدود کرده و ایجاد مزاحمت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۲ آذر) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث مذاکرات آمریکا و هم پیمانانش یکی هستند و در واقع برای منافع دنیایی خود یک جا جمع شده اند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: البته تیم مومن و هوشمند جمهوری اسلامی ایران می کوشد به آنها بگوید ما فقط برای رفع تحریم ها در این مذاکرات حضور داریم و این موضوع اصلی مهم برای ما است که اگر محقق شود مذاکرات ادامه می یابد، در غیر این صورت مذاکرات هسته ای نخواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: آمریکا روبه افول بوده و از این صحنه کنار رفته و این واقعیت مشهود نشان می دهد که آمریکا از دیگر صحنه ها هم کنار خواهد رفت و دنیا باید قبول کند که جمهوری اسلامی ایران از تکنولوژي هسته ای نهایت استفاده را داشته باشد و کسی حق ندارد پیشرفت های علمی ایران اسلامی را محدود کرده و ایجاد مزاحمت کند.

 

آیت الله عابدینی در ادامه به سالروز تصویب قانون اساسی در سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: قانون اساسی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که مقام معظم رهبری فرمودند قانون اساسی میثاق بزرگ ملی، دینی و انقلابی ماست و همچنین فرمودند قانون اساسی ستون فقرات نظام و مرکز اصلی سلسله اعصاب نظام است و اگر آسیب ببیند چیزی باقی نمی ماند.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود عمل به قانون اساسی را علاج دردهای کشور عنوان کردند زیرا قانون اساسی ما برخواسته از قرآن و روایات است.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: امروز جهان در بحران تمدن به سر می برد تمدنی که بتواند برای سعادت دنیا و آخرت انسان برنامه داشته باشد و فقط خداوند متعال است که می داند انسان چیست، از کجا آمده و به کجا می روند و می تواند برای او نسخه اساسی بنویسد که این نسخه همان قرآن کریم است.

 

وی اظهار کرد: امروز همه دنیا حتی مردم آمریکا و اروپا هم منتظر تمدنی متعالی هستند و تمدن رأفت و رحمت اسلامی، حکمت، عقلانیت و تمدن سعادت محور روی زمین وجود دارد و ما باید با عمل به قانون اساسی این تمدن را به دنیا نشان دهیم.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: مردم دنیا باید شاهد باشند که عدالت را اجرا می کنیم و محبت، دوستی و مراعات حق یکدیگر، مورد توجه ما قرار دارد و باید این فرهنگ متعالی را در عمل به دنیا نشان دهیم.

 

وی در ادامه به روز جهانی معلولان اشاره کرد و یادآور شد: معلولان عضوی از این جامعه هستند که باید یاورشان باشیم و هر کدام از ما نسبت به این قشر مسئول هستیم؛ ما مسلمان هستیم و باید نسبت به همنوع خود دغدغه داشته باشیم و این مسئولیت پذیری و دغدغه نسبت به اطرافیان سبب می شود تا برکات در زندگی ما افزایش یابد.

 

پایان پیام/293

نظر شما