شناسهٔ خبر: 51161358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار شد؛

همدان به جایگاه فرهنگی خودش بازگردد

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مشکلات صنعت چاپ در همدان جدی است که به همین دلیل این استان باید به جایگاه فرهنگی خود برسد و حمایت‌های ویژه ای از این بخش صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی صبح جمعه در آئین گشایش موزه و صنعت چاپ استان همدان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه چاپ گاهی موارد فکر و ذهن را مجسم می‌کند، ادامه داد: بسیار مورد مهمی است که گاهی در عرصه صنعت و نشر چه فکری را منتقل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر چیزی که چاپ می‌شود، ایده و فکر است که منتقل می‌شود، افزود: این جشنواره‌ها برای این است که برگزیدگان را تقدیر و تشکر کنیم اما واقعیت این است که در بحث صنعت چاپ و نشر استانی، همدان در صحنه ملی و منطقه‌ای حضور ندارد.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه مشکلات جدی در عرصه چاپ وجود دارد، اضافه کرد: همدان، باباطاهر و بوعلی سینا که مظهر عرفان و عقل محض هستند را دارد اما جایگاه خود را در عرصه فرهنگ و هنر ندارد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با اشاره به اینکه امروز اصفهان در صنعت چاپ در صحنه ملی حرف دارد، ادامه داد: همدان هم این ظرفیت را دارد و باید به جایگاه خود برسد.

امام جمعه شهر همدان ادامه داد: مشکلات صنعت چاپ در همدان جدی است به همین دلیل همدان باید به جایگاه فرهنگ خود برسد و حمایت‌های ویژه صورت گیرد.

نظر شما