شناسهٔ خبر: 51167071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

همدان ظرفیت‌های فرهنگی فراوانی دارد/صنعت چاپ و نشر از مظاهر توسعه فرهنگی است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: همدان ظرفیت‌های فرهنگی فراوانی دارد و می‌تواند در سطح ملی حرفی برای گفتن داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در جشنواره صنعت چاپ و تجلیل از فعال عرصه چاپ که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی هنری ابن سینا همدان برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالین عرصه فرهنگ و صنعت چاپ و نشر اظهار کرد: صنعت چاپ و نشر یکی از مظاهر توسعه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه گاهی تصویری که چاپ می‌شود فکر مجسم را به مخاطب خود نشان می‌دهید، عنوان کرد: گاهی از موارد فکر یک امر مجردی است که اهالی چاپ با یک تصویر، یک کتاب ۴۰۰ صفحه‌ای را به نمایش می‌گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کار اهالی چاپ و نشر بسیار پر ارزش است و اثرات اجتماعی دارد، گفت: مسئولیت‌پذیری در صنعت چاپ بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان باید با حمایت‌های لازم در صنعت چاپ و نشر در عرصه ملی و منطقه‌ای حضور داشته باشد، افزود: عرصه چاپ مشکلات فراوانی دارد.

شعبانی با اشاره به وجود مفاخر بزرگ در همدان از جمله بوعلی سینا و باباطاهر که مظهر عقل و عرفان محض هستند، تصریح کرد: این شهر سرمایه‌های فرهنگی قدیمی دارد.

وی با بیان اینکه همدان جایگاه اصلی خود را در عرصه فرهنگی در سطح کشور پیدا نکرده است، گفت: همدان ظرفیت‌های فرهنگی فراوانی دارد و می‌تواند در سطح ملی حرفی برای گفتن داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز اصفهان در عرصه چاپ و نشر در سطح ملی فعالیت دارد، ابراز داشت: همدان این ظرفیت را دارد اما نیازمند حمایت است.

وی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره‌ها بسیار قابل تقدیر و فرصت مغتنمی است تا از زحمات تلاشگران این عرصه تشکر کرد و البته حمایت هم شوند.

شعبانی با بیان اینکه یکی از مسائل مقدس اسلام مساله نشر و کتاب است، خاطرنشان کرد: باید ارزش این تقدس را دانست و فعالان این عرصه باید به خود افتخار کنند که خدا رزق آنها را در یک امر مقدس قرار داده است.

انتهای پیام/

نظر شما