شناسهٔ خبر: 51160351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بذر کاری بلوط در جنگل های زاگرس با همکاری دوستداران محیط زیست

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده گفت: پویش مردمی بذرکاری برای احیای "جنگل‌های زاگرس" در ۲۵هکتار از جنگل های کوه سیاه لنده اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ذبیح الله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده گفت: پویش مردمی بذرکاری برای احیای "جنگل‌های زاگرس"  با همکاری سازمان های مردم نهاد، انجمن های دوستدار محیط زیست، سپاه ناحیه لنده، بسیجیان و جمعی از مسئولان اجرایی شد.

او با اشاره به اینکه بخشی از جنگل های زاگرس طی این سال ها براساس عواملی مانند خشکیدگی درختان بلوط، کم بارشی و سایر عوامل طبیعی و انسانی آسیب دیده است بیان کرد: بذر پاشی گونه های بلوط و بادام علاوه بر احیای جنگل های زاگرس نقش مهمی در توسعه فرهنگ جنگل کاری دارد.

محمدی تصریح کرد: بذر پاشی و حمایت همه مردم از جنگل‌های زاگرس که به عنوان بخشی از سامانه تنفسی سرزمین ایران محسوب می شود نقش مهمی در حیات بیشتر  این ذخیره­ گاه ژنتیکی دارد.

او حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع را وظیفه همگانی دانست و افزود: باید فرهنگ حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی و بهره گیری اصولی از محیط زیست فراگیر و بر میزان آگاهی مرتع داران و جنگل نشینان با ارائه آموزش‌های علمی و عملی در راستای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها افزوده شود.

شهرستان لنده دارای ۸۵ هزار هکتار عرصه طبیعی است که از این سطح ۵۳ هزار هکتار جنگل و ۳۲ هزار هکتار مرتع است.

شهرستان لنده با ۲۲ هزار تن جمعیت در ۲۳۰ کیلومتری یاسوج واقع شده است.

انتهای پیام/س

نظر شما