شناسهٔ خبر: 51158610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهدید روسیه به اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی از سوی آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تنش‌های مسکو و واشنگتن برسر اوکراین، روسیه را به اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی در صورت حمله به اوکراین تهدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با تکرار ادعاها علیه روسیه تهدید کرد در صورت حمله این کشور به اوکراین تحریم‌های شدید اقتصادی علیه مسکو اعمال خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در حاشیه نشست سالانه «سازمان همکاری و امنیت اروپا»، مسکو را به کاهش تنش و دیپلماسی برای حل بحران اوکراین دعوت کرد و مدعی شد که آمریکا به حاکمیت اوکراین متعهد بوده و از گزینه‌های دیپلماتیک برای حل بحران حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از این دیدار اعلام کرد که نگرانی‌های آمریکا درباره استقرار غیرمعمول نیرو از سوی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین را به صورت «مستقیم و صریح» به وزیر امور خارجه روسیه ابراز کرده است. 

بیشتر بخوانید:

آنتونی بلینکن در ادامه ادعا‌های غرب علیه روسیه درباره موضوع اوکراین، گفت: «چنانچه روسیه دست به اقدامات ستیزه‌جویانه بیشتری علیه اوکراین بزند آمریکا با همکاری متحدانش هزینه‌ها و تبعات شدیدی را به روسیه تحمیل خواهد کرد. این هزینه‌ها اقدامات اقتصادی شدیدی را شامل خواهد شد که ما در گذشته از به‌کارگیری آن خودداری کرده‌ایم.»

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای از سوی کشورش، آمریکا را تهدید کرد و گفت: «وارد کردن اوکراین به بازی ژئوپولتیک آمریکایی‌ها برای استقرار نیرو‌های ناتو در مجاورت مرز‌های ما شدیدترین تبعات را درپی خواهد داشت.»

روسیه و اوکراین از زمان الحاق کریمه به روسیه درپی یک همه‌پرسی همچنان در حال کشمکش هستند. از سویی تنش‌های آمریکا و روسیه بر سر اوکراین هم این روز‌ها بالا گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما