شناسهٔ خبر: 51156622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استان مرکزی فاتح مسابقات قهرمانی سپک تاکرای بانوان کشور شد

مراغه- ایرنا- مسابقات قهرمانی سپک تاکرای بانوان کشور به میزبانی مراغه با قهرمانی تیم استان مرکزی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

در این مسابقات ۲ روزه تیم استان کرمان به عنوان نائب قهرمانی و تیم های لرستان و تهران نیز به صورت مسترک به عنوان سوم دست یافتند.

رئیس انجمن سپک تاکرای جمهوری اسلامی ایران و عضو فدراسیون جهانی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه این مسابقات در سالن حجاب مراغه گفت: این رقابت ها برای اولین بار پس از ۲ سال وقفه به خاطر وضعیت کرونایی در سطح کشور برگزار شد.

سهراب آزاد افزود: در این دوره تیم های شرکت کننده از ۱۴ استان کشور با وجود وضعیت کرونایی حضور داشتند که با هم رقابت کردند.

وی ادامه داد: سطح این مسابقات مناسب و قابل قبول بوده و این رقابت ها فرصتی برای انتخاب استعدادهای رشته سپک تاکرا برای حضور در تیم های ملی است.

استان مرکزی فاتح مسابقات قهرمانی سپک تاکرای بانوان کشور شد

وی اضافه کرد: در ۲ سال اخیر نیز با وجود عدم برگزاری رقابت های کشوری، اردوهای تیم های ملی در بخش بانوان و آقایان در بعد فنی و آمادگی جسمانی ادامه داشته است.

وی گفت: مراغه میربان شایسته ای برای این رویداد و رقابت کشوری بود و این شهرستان از استعدادهای بزرگی برای توسعه این رشته در بخش بانوان برخوردار است.

نائب رئیس انجمن سپک تاکرای کشور نیز گفت: مسابقات قهرمانی بانوان کشور با حضور ۱۷ تیم از ۱۴ استان کشور از نهم تا یازدهم آذر به میزبانی مراغه برگزار شد.

یلدا قاسمی افزود: در این دوره از مسابقات، تیم های شرکت کننده به صورت گروهی و سپس به صورت حذفی رقابت کردند.

استان مرکزی فاتح مسابقات قهرمانی سپک تاکرای بانوان کشور شد

وی اضافه کرد: در پایان این مسابقات شاهد حضور بازیکنان بااستعداد جدیدی در قالب تیم های مختلف بودیم که نشان دهنده عزم تیم ها برای بهره گرفتن از ظرفیت های نوجوانان و جوانان در این رشته ورزشی است.

نائب رئیس هیئت انجمن های ورزشی آذربایجان شرقی نیز گفت: هم اکنون بانوان این استان در رشته های مختلف ورزشی در این هیئت فعال بوده و در رقابت های کشوری حضور دارند.

سرگل علیزاده افزود: برای داشتن زنانی قدرتمند باید بانوانی ورزشکار تربیت شوند تا در عرصه های ورزشی افتخار آفرین بوده و از حق مسلم بانوان جامعه دفاع کنند.

رئیس کمیته سپک تاکرای آذربایجان شرقی نیز گفت: امید است شاهد برگزاری رقابت های آسیایی و جهانی در رشته سپک تاکرا در شهرستان مراغه باشیم.

غلامرضا عبدی افزود: تدابیر و حمایت های دستگاه های اجرایی مراغه به ویژه فرماندرای، شهرداری، شورای شهر و آموزش و پرورش مایه دلگرمی ورزشکاران سپک تاکرا در این مسابقات کشوری بوده است.

 ۱۷ تیم از استان‌های اصفهان، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، کرمانشاه، مازندران، قم، کرمان، تهران، زنجان، اردبیل، لرستان، هرمزگان، گلستان، آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی در این رقابت‌ها شرکت کردند.

نظر شما