شناسهٔ خبر: 51154212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اقدامات بسیج دانشجویی در دوران کرونا بی‌نظیر بوده است/ جوانان در آگاه‌سازی جامعه نقش ویژه ایفا کنند

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: بسیجیان‌استان در حوزه غربال‌گری خانه به خانه، این مساله را به سطح ۸۵ درصد رساندند تاجایی‌که دانشگاه علوم پزشکی این اقدام را بی‌نظیر توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان صبح امروز در اولین جشنواره مالک اشتر بسیج دانشجویی، با تقدیر و تشکر از همه مردم به ویژه کادر درمان در دوران مقابله با کرونا، گفت: خدمات بسیج دانشجویی در زمان بسیار ارزنده بود.

وی ادامه داد: در ابتدای شرایط کرونایی روزانه ۲۰۰ هزار ماسک تولید می‌شد ولی ۳۰ هزار ماسک تولیدی به دست کادر درمانی علوم پزشکی می‌رسید یا از مجموع ۱۶۰ هزار لیتر الکل تولید شده در آن زمان بخش کمی از آن به دست کادر درمان می‌رسید که با ورود بسیج دانشجویی و نقش‌آفرینی در کنترل این مساله، موجب کوتاه شدن دست سودجوها شد.

فدا اضافه کرد: علاوه بر این، بسیج دانشجویی در تامین لوازم و امکانات بهداشتی با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود و خیرین توانستند بسیاری از اقلام‌ مورد نیاز را تولید کنند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: بسیجیان‌استان در حوزه غربال‌گری خانه به خانه، این مساله را به سطح ۸۵ درصد رساندند تاجایی‌که دانشگاه علوم پزشکی این اقدام را بی‌نظیر توصیف کرد.

وی اضافه کرد: بسیجیان استان در مرحله واکسیناسیون نیز با نقش آفرینی در واکسیناسیون خانه به خانه و راه‌اندازی هفت مرکز عمده در سطح استان، ظرفیت تزریق واکسن در استان را ۵۰ درصد افزایش دادند. 

فدا ادامه داد: طلاب جهادی استان در کمک به کادر درمان در حوزه خدمت به بیماران در بیمارستان‌ها و دیگر عرصه‌ها ورود جدی داشتند و فقط در مقطعی از زمان ۱۷۰ نفر از طلاب جهادی در مراکز درمانی استان خدمت کردند. 

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اظهار کرد: امروز به برکت خدمت صادقانه کادر درمان و آحاد مردم به ویژه بسیجیان، در شرایط بهتری نسبت به کشورهای مدعی که برغم بیش از ۹۰ درصد واکسیناسیون روزانه ۳۰۰ کشته دارند، قرار داریم ولی همچنان لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گاری اجتماعی را رعایت کنیم.

وی با تبریک بازگشایی دانشگاه‌ها به روسای و کادر دانشگاه‌های اصفهان، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب دانشجویان را افسران جنگ نرم توصیف می‌کنند و لازم است حرکت بسیج دانشجویی با شور و نشاط بیشتری در استان شدت بگیرد و لازم است امروز در موضوع‌یابی و مساله‌یابی در کمک به دستگاه‌های استان نقش‌آفرینی کنند.

فدا اظهار کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که دیگر جنگ سخت و نیمه سخت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کارآمدی ندارد ولذا از طریق جنگ نرم به دنبال تحقق اهداف خود است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: تبیین، گفتمان سازی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و آگاه سازی به آحاد جامعه در راستای مقابله با هجمه دشمن از ضروریات حضور در این جبهه است و در مقابل این هجمه رسانه‌های خارجی باید جبهه واحدی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان جبهه فرهنگی انقلاب تشکیل داد.

وی با اشاره به مشکل آب در استان اصفهان، گفت: این مشکل به واسطه علل مختلفی از جمله شرایط اقلیمی، برخی ترک فعل‌ها و سوء مدیریت‌ها، نبود نظارت بر حوزه آبریز و برخی برداشت‌های بی‌رویه در بالادست بوجود آمده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های دشمن برای موج سواری از مطالبات کشاورزان، اظهار کرد: لازم است جمعیت جوان بسیج دانشجویی در آگاه‌سازی و خنثی سازی حضوری موثر داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در کنار توجه به برنامه‌ریزی برای حل مشکلات استان باید در حوزه معنوی نیز برنامه‌ریزی داشت.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

نظر شما