شناسهٔ خبر: 51149786 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

« اُمیکرون» پرده آخر از همه‌گیری کرونا خواهد بود؟

یک اپیدمیولوژیست استرالیایی معتقد است «اومیکرون» می‌تواند جایگزین سویه عفونی دلتا شود، خطر کمتر اُمیکرون این امیدواری را به وجود می‌آورد که این سویه جدید کرونا را به پایان همه‌گیری نزدیک کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: پروفسور تونی بلیکلی طی مصاحبه‌ای با یک برنامه صبحگاهی استرالیایی گفت: سویه جدید می‌تواند جایگزین سویه بسیار عفونی دلتا شود.

وی خاطرنشان کرد که اُمیکرون بیشتر از دلتا قابل انتقال است اما سویه‌ای با شدت بیماری کمتر است.

بلیکلی افزود: این سویه باید خفیف‌تر باشد اما دقیقا نمی‌دانیم که چقدر خفیف‌تر است به این معنی که باید میزان بستری شدن در بیمارستان کمتر باشد و جایگزین دلتا شود و شاید موهبتی باشد که خروج از همه‌گیری را رقم زند.

گزارش‌های اولیه از آفریقای جنوبی نشان می‌دهد، افراد مبتلا به سویه اُمیکرون تنها علائم خفیفی ازجمله خستگی شدید، بدن درد و خارش گلو را گزارش کردند. کارشناسان بهداشت هنوز گزارش‌هایی مبنی بر از دست دادن حس چشایی یا بویایی بیماران دریافت نکرده‌اند. با این حال کارشناسان بهداشت ازجمله پروفسور بلیکلی تاکید کردند که تحقیقات در مورد نوع اُمیکرون و اثرات آن هنوز در مراحل اولیه است.

بلیکلی ادامه داد: در حالی که به نظر می‌رسد اُمیکرون نسبت به سویه دلتا کمتر خطرناک است اما ممکن است سویه بعدی شدیدتر باشد.

  • بیشتر بخوانید:
  • علائم سویه «اومیکرون»

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما