شناسهٔ خبر: 51147254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول کانون فرهنگی، هنری مساجد ملایر عنوان کرد

برگزاری جلسات توجیهی رویداد ملی فهما در شهرستان ملایر

گودرزی گفت: طی دو هفته گذشته جلسات توجیهی ثبت اطلاعات در سامانه بچه های مسجد در راستای رویداد ملی فهما برای مدیران کانون های ملایر تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر در مساجد طی سال های اخیر فعالیت های بسیاری انجام می شود و کانون های فرهنگی هنری مساجد محل برگزاری برنامه های مختلف مسجد و بستر مناسبی برای ظهور استعدادهای جوانان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری است.

کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور در جهت اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری  شکل گرفت.

« قاسم گودرزی» در گفت و گو  با خبرنگار شبستان در ملایر گفت :مساجد می‌تواند مرکزی برای انجام امور فرهنگی و تبلیغی باشدو باید برای جذب جوانان به مساجد با برنامه تلاش کرد.

مسئول کانون های  فرهنگی، هنری مساجد ملایر افزود: باید با استفاده از برنامه‌های فرهنگی و هنری در قالب روش‌های مبتکرانه جوانان را به کانون‌های فرهنگی مساجد جذب کنیم.

 

 ثبت ۷۳ کانون فرهنگی و هنری در ملایر

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۳ کانون فرهنگی هنری در شهرستان ملایر فعالیت دارند که از این تعداد ۳۳ کانون شهری و ۴۰ کانون روستایی است گفت: کانون‌های شهرستان فعال بوده و  برخی غیر فعال و یا فعالیت آن ها کم است.

وی با بیان اینکه از تعداد کانون های شهرستان سه کانون به صورت کانون های معین انتخاب شده است تصریح کرد: این کانون ها  شامل کانون شهید  صیاد شیرازی روستای نازول، کانون مصباح روستای پری و کانون شهید بهشتی مسجد صفی ملایر است که به عنوان کانون رابط با سایر کانون ها هستند.

گودرزی تصریح کرد: کانون های معین در واقع رابط و و شیوه نامه ها و دستور العملها را از سوی دبیرخانه  کانون های های مساجد به این کانون ها ابلاغ و برنامه های آنها را رصد می کنند.

 وی همچنین با بیان اینکه امسال نیز  شاهد سومین رویداد ملی  فهما هستیم گفت:  رویداد ملی فهما در واقع ثبت فعالیت کانون های مساجد است که بر اساس آن در سامانه  بچه های مسجد امتیاز دهی و ارزیابی شده و در پایان کانون های برتر انتخاب می شوند.

 برگزاری جلسات توجیهی رویداد ملی فهما

مسئول کانون فرهنگی، هنری مساجد ملایر تصریح کرد: در این زمینه طی هفته های گذشته جلسه های توجهی و بازدید از کانون های فرهنگی  هنری مساجد ملایر  توسط کارشناسان استان همدان انجام شده و در این زمینه نحوه بارگزاری و اطلاعات و همچتین راهنمایی های لازم برای ثبت اطلاعات   برای مدیران کانون ها تبیین و تشریح شد.

وی با بیان اینکه کانون ها  در صورت کسب امتیازات لازم در رویداد ملی فهما از تسهیلات و امکانات برخوردار می‌شوند تاکید کرد مدیران کانون ها سریعتر نسبت به ثبت اطلاعات  برنامه های انجام شده خود در سامانه  اقدام کنند.

گودرزی با بیان اینکه بسیاری از کانون های شهرستان با مشکلات مالی وکمبود امکانات مواجه هستند  بر همراهی و حمایت بیشتر از کانونهای مساجد تاکید کرد.

وی با اشاره فعالیت های ویژه کرونا و اجرای رزمایش های مواسات و همدلی گفت: با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین رزمایش های مواسات و همدلی برای کمک به نیازمندان در چندین مرحله توسط کانون ها  اجرا شده است.

 وی افزود: خوشبختانه کانون های شهرستان ملایر از ابتدای کرونا تا کنون فعالیتهای گسترده ای را در حوزهای مختاف شامل کمک های مومنانه و انجام برنامه های فرهنگی و مذهبی  حوزه های بهداشتی مقابله با کرونا و همکاری با حوزه بهداشت و درمان و... طی دو سال اخیر داشته اند.

«جعفر ترکاشوند» نیزدر گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر  با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از نظر فعالیت  کانون های مساجد در استان رتبه برتر را دارد گفت:  برگزاری جلسات توجیهی برای ثبت اطلاعات فعالیت کانون های مساجد هفته گذشته در کانون بیت الزهرا تشکیل شد که تعدادی از مدیران کانونها در این جلسه حضور داشتند.

 مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید   صیاد شیرازی ملایر با بیان اینکه در ابن جلسه سه ساعته اطلاعات و راهنماییهای لازم برای مدیران کانون ها تشریح کرد افزود: بسیاری از مدیران  علیرغم فعالیت های خوب کانون ها با مشکل ثبت اطلاعات در سامانه مواجه بودند.

وی با بیان اینکه  راه اندازی پورتال بچه های مسجد پاسخ منطقی به نیازهای مدیریتی، برنامه‌ریزی و آینده نگری این نهاد فرهنگی بوده است.

افزود : سامانه بچه های مسجد عامل تحرک و پویایی کانون‌های مساجد با استفاده از مشارکت جوانان و عموم مردم است..

 

وی اضافه کرد: رویداد ملی فهما فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، رسانه ای و ... کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای اهداف ترسیم شده است. 

 ترکاشوند با اشاره به اینکه در واقع ثبت اطلاعات در سامانه بچه های مسجد علاوه بر مستند سازی  فعالیتها  باعث شده تا  کانون ها ازحالت ثبت اطلاعات  کاغذی  به صورت سامنه ای تبدیل شوند  گفت:  در واقع قرار است در آینده نزدیک تسهیلات و برنامه های خوبی برای کانون ها انجام شود.

ترکاشوند با بیان اینکه فعالیت کانون ها در حال حاضر با همکاری سه کانون معین در حال انجام است افزود:  طی یک ماه گذشته  فعالیت های خوبی در کانون ها انجام شده است.

وی برگزاری جشنواره صنایع دستی ، توزیع ده ها بسته حمایتی ، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و.. را از فعالیتهای کانون نای ملایر در یک ماه گذشته دانست.

 

 ثبت نام ۷۰۰ نفراز اعضای کانونهای ملایر  در مسابقات قرآنی مدهامتان

وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: با توجه به مجازی بودن مسابقات حدود 700 نفر در این مسابقات ثبت نام کردند.

 وی یادآور شد: این مسابقات در رشته های مختلف قرآنی، شامل  قرائت تحقیق،  قرائت تقلیدی، مفاهیم قرآن کریم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل قران کریم و جزء سی قرآن کریم، مکبری،  قرائت نماز برگزار می شود

پایان پیام/579

نظر شما