شناسهٔ خبر: 51145904 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

بسته اقتصادی هفته ایسکانیوز؛

احتمال برکناری مدیر افشاگر پتروشیمی/ ترخیص کامیون‌های وارداتی دست دوم

اقتصاد در هفته گذشته اتفاق‌های مختلفی را به خود دید که بخشی از آن مربوط به آسیب‌شناسی اعتراض‌های اخیر اصفهان و بخشی هم مربوط به سوآپ گازی ترکمنستان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مسائلی که در هفته گذشته مطرح شد، ماجرای قرارداد سوآپ گازی با ترکمنستان بود. بر این اساس، هفته قبل خبری در خصوص انعقاد قراردادی به منظور سوآپ گازی به ظرفیت ۱.۵ تا ۲ میلیارد متر مکعب از ترکمنستان به آذربایجان از طریق ایران منتشر شد. جزئیات این قرارداد در حالی منتشر شد که مدت‌ها بود واردات گاز از ترکمنستان به دلیل اختلافات مالی و ارتباط با آذربایجان به دلیل اختلافات سیاسی کم‌رنگ شده بود.

توزیع هوشمند برنج، روغن و شکر  

از دیگر خبرهای هفته گذشته، توزیع هوشمند برنج، روغن و شکر بود. معاون وزیر جهاد کشاورزی در روزهای گذشته از توزیع هوشمند برنج، روغن و شکر با قیمت مصوب تنظیم بازاری از امروز خبر داد.

این خبر در شرایطی است که چندی پیش سیدجواد ساداتی نژاد - وزیرجهادکشاورزی - اعلام کرده بود که به منظور کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها در بازار مواد غذایی و رسیدن این اقلام با قیمت‌های واقعی به دست مردم توزیع هوشمند کالاهایی چون مرغ منجمد و تخم مرغ با قیمت تنظیم بازاری درب منازل آغاز شده و شکر ، روغن و برنج نیز به زودی به صورت هوشمند توزیع خواهد شد.

زمزمه های برکناری مدیر سوت‌زن پتروشیمی

اما خبر دیگر، مربوط به شنیده‌هایی بود که در خصوص احتمال برکناری مدیرعامل شرکت پتروشیمی امبیرکبیر مطرح می‌شد. این مدیر پیش از این سه فیش حقوقی نجومی از مدیران شرکت را منتشر کرده بود و به تازگی برخی خبرها حکایت از احتمال برکناری او دارد.
البته تا زمان تنظیم این خبر، هیچ تاییدی در خصوص برکناری او صورت نگرفته و مشخص نیست که ماجرای فیش‌های نجومی پتروشیمی امیرکبیر به کجا خواهد کشید.

 ۲۲۱۲ کامیون وارداتی دست دوم ترخیص شد

مساله دیگری که یک هفته گذشته در حوزه اقتصاد روی داد، ماجرای ترخیص کامیون‌های دست دوم بود. در این هفته بود که رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ترخیص ۲۲۱۲ دستگاه کامیون دست دوم وارداتی و شماره گذاری ۹۳۸ دستگاه از آنها خبر داده بود.

داریوش امانی درباره ترخیص کامیون‌های وارداتی از گمرک گفته بود: با توجه به پیگیری‌هایی که داشته ایم و کارگروه‌های مشترکی که بین کارگروه‌های مختلف برگزار کرده ایم، روند ترخیص کامیون‌ها از گمرک افزایش یافته است.

برچسب‌ها:

نظر شما