شناسهٔ خبر: 51144440 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست مشترک در مینسک تاکید شد

یاری رسانی سریع ایران و بلاروس به اتباع ایرانی

ایران و جمهوری بلاروس بر کمک‌رسانی سریع به هموطنان گرفتار در مرز‌های بلاروس با لهستان و لیتوانی به توافق رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از مسکو؛ مقامات کنسولی ایران و بلاروس در نشستی مشترک به میزبانی مینسک، بر کمک‌رسانی سریع به هموطنان ایرانی گرفتار در مرز بلاروس با لهستان و لیتوانی تاکید کردند.
ششمین نشست مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در شهر مینسک پایتخت بلاروس برگزار شد و هیات‌های دو کشور درباره کمک‌رسانی سریع به اتباع ایرانی گرفتار در مرز‌های بلاروس با لهستان و لیتوانی و نیز تسهیل در صدور روادید برای رانندگان و تجار به توافق رسیدند.
در این نشست، محمود ادیب مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه و‌سرپرست هیات ایرانی در گفتگو با همتای بلاروسی خود، آخرین مسائل و موضوعات همکاری‌های کنسولی بین دو کشور را بررسی کرد.
تبادل نظر درباره تسریع درکمک رسانی به اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس با لهستان و لیتوانی، تسهیل صدور روادید برای تجار و رانندگان، امکان بررسی موضوع لغو روادید برای اتباع دو کشور در قالب گروه‌های گردشگری، ارائه تسهیلات و خدمات کنسولی و اقامتی ایرانیان مقیم در بلاروس، تعیین تکلیف موافقتنامه‌ی استرداد مجرمین، موافقتنامه انتقال محکومین بین دوکشور و نیز یادداشت تفاهم گفتگو‌های کنسولی و مهاجرتی بین دوکشور، مهمترین محور بحث و رایزنی مقامات کنسولی ایران و بلاروس بود.
در این دیدار که نماینده کمیته دولتی مرزبانی جمهوری بلاروس نیز حضور داشت، سرگئی خاینوفسکی، مدیرکل کنسولی وزارت امورخارجه بلاروس با ابراز خرسندی از روابط عمیق تهران و مینسک، از آمادگی کشورش برای همکاری گسترده در خصوص تعیین تکلیف وضعیت اتباع ایرانی گرفتار در مرز بلاروس با لهستان خبر داد و افزود: ما آماده ارائه تسهیلات فوری کنسولی و خدماتی به اتباعی هستیم که خواستار بازگشت به کشور متبوع خود هستند.
در این نشست که سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس و اعضای هیات‌های کنسولی دو کشور حضور داشتند، متن موافقتنامه انتقال محکومین به حبس بین دو کشور توسط نمایندگان وزارتخانه‌های دادگستری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس نهایی و مقرر شد در آینده نزدیک برای امضاء توسط مقامات ذیربط مبادله شود.

نظر شما