شناسهٔ خبر: 51141665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ناظران بسیجی برای کنترل بازار زنجان پای کار می‌آیند

گروه استان‌ها - معاون صمت استان زنجان گفت: در راستای افزایش نظارت بر بازار کالاهای اساسی و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سطح کلان، از ظرفیت بسیج در استان استفاده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجانضمن تاکید بر اینکه همه واحدهای صنفی موظف به رعایت قیمت‌های مصوب کالاهای خود هستند، تصریح نمود: بر اساس تصمیم‌گیری‌های به عمل آمده در سطح کشور، نظارت بر کالاهای اساسی و مواد غذایی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

وی خاطر نشان شد: این برنامه در سطح استان زنجان هم اجرایی خواهد شد و یکی از ویژگی‌های آن استفاده از ظرفیت بسیج در راستای افزایش تعداد ناظران بازار است که بر این اساس تعداد بازرسان و ناظران بالا رفته و کنترل قیمت‌ها و سایر تخلفات هم آسان‌تر خواهد بود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی نظارت‌ها در استان، افزود: با عملی شدن این طرح، برنامه‌های مختلفی هم پیش‌بینی و انجام می‌گیرد.

وی همچنین در زمینه واحدهای صنفی بدون مجوز، اظهار کرد: بر اساس قانون واحدهای فاقد پروانه پس از دریافت اخطار و در صورت عدم اقدام برای دریافت مجوز، پلمب می‌شوند.

مسلمی واحدهای دارای پروانه منقضی را در اولویت برنامه‌های سازمان صمت در راستای ساماندهی و تمدید مجوزها دانست و گفت: 4 هزار واحد صنفی با پروانه منقضی وجود دارد که پالایش این واحدها از دو ماه گذشته شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون همه 4 هزار واحد شناسایی شده، اخطار کتبی دریافت کرده‌اند، یادآور شد: در صورتی که این واحدها، برای تمدید پروانه خود اقدامی نکنند، پروانه کسب آنها باطل و تحت عنوان واحد صنفی فاقد پروانه برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما