شناسهٔ خبر: 51140755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار مناطق تهران؛

اجرای طرح مناسب سازی معابر تهران و تصمیم درخصوص مترو پیشوا

تهران- ایرنا- اجرای طرح مناسب سازی معابر برای سالمندان و معلولان، پیشرفت ۷۵ درصدی عملیات اجرایی پل تقاطع غیرهمسطح شهیدباقری- فرجام، پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر و تصمیم گیری در خصوص مترو تهران-پیشوا از مهمترین خبرهای شهرداری های مناطق مختلف تهران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شهرداری منطقه ۲، شهردار این منطقه با اشاره به اجرای طرح مناسب سازی بوستان، معابر، تقاطع و ساختمان اداری برای افراد توان یاب اعلام کرد: تاکنون ۲۰ کیلومتر از معابر این منطقه مناسب سازی شده است.

مهدی صالحی، در تشریح اقدامات مناسب سازی منطقه گفت: به منظور تسهیل توام با ایمنی در تردد سالمندان و معلولین معابر شهری مناسب سازی بیش از ۸۲ کیلومتر در طرح های شهری در دستور کار قرار گرفت که این  برنامه شهری در چند مرحله اجرا می شود.

به گفته وی، مناسب سازی ۵۵۰ متر مسیر حدفاصل میدان توحید تا خیابان باقرخان  و ۳۵۰ متر در خیابان ایران زمین از جمله اقدامات اجرایی در این زمینه است.

وی ادامه داد: به منظور دسترس پذیرکردن به خدمات شهری، مناسب سازی بوستان های نیما و ستارخان انجام شد که در حال حاضر عملیات مناسب سازی بوستان نیما تکمیل و برای دسترسی افراد توانیاب تسهیل شده و مناسب سازی بوستان ستارخان نیز با ۵۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است.

شهردار منطقه خاطرنشان کرد: تجهیز بوستان ها به ست ورزشی مخصوص افراد توان یاب، همسطح‌سازی فضای بوستان ها برای تسهیل‌ تردد با ویلچر و اجرای نوار بساوایی برای افراد روشندل، تهیه و نصب هندریل، مناسب‌سازی سرویس بهداشتی عمومی، نصب آبخوری دو ترازه، تعبیه نیمکت‌های مخصوص با طراحی منحصربه‌فرد و تعبیه جایگاه مخصوص پارک خودرو معلولان از جمله اقداماتی است که در راستای مناسب‌سازی انجام شد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۲ شهرداری تهران در شمال‌شرقی میدان آزادی قرار دارد؛  این منطقه از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران منتهی می شود.

پیشرفت عملیات اجرایی پل تقاطع شهید باقری تهران به ۷۵ درصد رسید

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی عملیلت اجرایی پل تقاطع غیر همسطح شهید باقری- فرجام اعلام کرد: با افتتاح این طرح یکی از مهمترین گره های ترافیکی بزرگراه شهید باقری برطرف خواهد شد.

عباس شعبانی با اشاره به کارکرد نامناسب دوربرگردان های همسطح بزرگراه شهید باقری در تقاطع خیابان‌های ۱۹۶، فرجام، رسالت و جانبازان، تغییر مداوم خطوط حرکتی خودروها و ترافیک سنگین گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام به عنوان نخستین اقدام مدیریت شهری در جهت ساماندهی ترافیک بزرگراه شهید باقری از دی ماه سال ۱۳۹۹ توسط شهرداری منطقه چهار آغاز شده و بهره برداری از آن، یکی از مهمترین گره های ترافیکی این بزرگراه شمالی- جنوبی را برطرف خواهد ساخت.

وی تقاطع غیرهمسطح شهید باقری- فرجام را شامل یک پل رفت و برگشت به طول ۴۷۶ متر و عرض ۱۳ متر دانست و با بیان آنکه این پل سواره رو از ۲ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی برخوردار است، یادآور شد: تاکنون برای احداث این پل که شرق خیابان فرجام را از روی بزرگراه شهید باقری به غرب آن متصل می کند، تمام پایه ها، ستون ها و تیرهای عرشه اجرا شده و کار ساخت دیواره های حائل کوله شرقی نیز به اتمام رسیده است. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، تیرهای برق، فیبرنوری، اشجار و لوله انتقال آب را از جمله معارضات و موانع تاسیساتی اجرای این پروژه برشمرد و با بیان اینکه معارضات بخش شرقی پل رفع شده و موانع تاسیساتی بخش غربی نیز به موازات پیشرفت عملیات اجرایی در این جبهه کاری جابجا خواهند شد، ابراز امیدواری کرد عرشه و رمپ غربی پل تقاطع شهید باقری- فرجام تا پایان سال تکمیل شوند.

شمارش معکوس برای افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راه باقر شهر

شهردار منطقه ۱۹ از تسریع در عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح سه راه باقر شهر و آغاز شمارش معکوس برای افتتاح این پروژه ۱۰ ساله خبر داد.

مهدی هدایت با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح سه راه باقر شهر گفت: با بهره برداری از این پروژه ضمن کاهش بار ترافیکی در مسیر جاده قدیم قم، علامه عسگری، بلوار باقر شهر و کهریزک، شاهد تسهیل دسترسی به بهشت زهرا (س) و افزایش امنیت تردد در این مسیر مواصلاتی مهم و پرتردد خواهیم بود.

وی با اشاره به گذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات عمرانی این پروژه گفت: با ورود جدی شهرداری منطقه ۱۹ و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به این پروژه، سرعت کار اجرایی افزایش یافته و مسیرهای باقیمانده تقاطع در حال تکمیل هستند.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به مسیرهای اجرایی در این پروژه افزود: در حال حاضر زیرگذر شمال به شمال، دوربرگردان شمال به شمال، دوربرگردان جنوب به جنوب، محور جنوب به شمال، شمال به جنوب و زیرگذر علامه عسگری تکمیل شده و مسیر انتهای زیرگذر علامه عسگری(محور T) نیز در مرحله آسفالت است.

به گفته هدایت اجرای ۷ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت، ۵ هزار و ۲۰۰ متر جدول و کانیو از اقدامات عمرانی شهرداری این منطقه برای تکمیل پروژه است.

تعیین تکلیف ساخت مترو تهران-پیشوا

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از بررسی واگذاری پروژه ساخت مترو تهران-ورامین-پیشوا به شرکت مترو ظرف مدت ۲ هفته خبر داد.

علی امام،بیان کرد: پروژه‌ای از ۱۲ سال گذشته به عنوان مترو تهران-ورامین-پیشوا تعریف شده بود. مجری این پروژه تا ابتدای سال ۱۳۹۴ شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) بود که در این مقطع بنابر دلایلی تصمیم گرفته شد که مترو تهران مجری کار نباشد و مأموریت به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی محول شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی درحال فعالیت اجرایی است و کار را تا حد بسیاری پیش برده است، افزود: هفته گذشته که در دفتر وزیر راه و شهرسازی به همراه شهردار تهران، استاندار و معاون حمل و نقل و ترافیک حضور داشتم، موضوع این بود که پروژه مذکور به درازا انجامیده است. پیشنهادی مطرح شد که شرکت راه آهن این پروژه را به مترو تهران واگذار کند تا با سرعت بیشتری اقدامات انجام شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

امام درباره نتیجه جلسه، عنوان کرد: درنهایت جمع بندی جلسه مبنی بر این بود که کارگروه مشترکی تشکیل شود تا ظرف ۲ هفته این موضوع بررسی و گزارشی خدمت وزیر راه و شهرسازی ارائه شود تا پس از آن به همراه استاندار و شهردار تهران تصمیمی در این‌باره بگیرند.

مدیرعامل مترو گفت: باید بررسی شود که آیا صلاح است این پروژه به شرکت مترو برگردد یا خیر. یا اینکه با حمایت مالی، شرکت راه آهن جمهوری سلامی می‌تواند خودش کار را سریع‌تر پیش ببرد.

به گفته وی، مسیر مترو تهران-پیشوا برابر با ۴۰ کیلومتر است. این خط مترو قرار است که تا گرمسار ادامه داشته باشد که درمجموع ۱۲۰ کیلومتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، گفت: درحال حاضر از میدان راه آهن تا پیشوا و گرمسار قطار حومه‌ای وجود دارد اما این پروژه مترو با آن فرق دارد، قرار است که مترو مسیر ریلی جداگانه‌ای نسبت به راه آهن داشته باشد و باید ناوگان آن هم افزایش پیدا کند.

نظر شما