شناسهٔ خبر: 51139832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظارت بر شاخص‌های کیفی آموزش و پرورش در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان : موفقیت در ارتقای شاخص‌های کیفی مرهون نظارت مستمر است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، کورش مودت در گردهمایی استانی مسئولان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خوزستان گفت : توجه به نظارت همه جانبه بر برنامه‌های عملکردی در تحقق اهداف ضروری است . 


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه موفقیت در ارتقای شاخص‌های کیفی آموزش و پرورش تنها با نظارت مستمر و نظام‌مند محقق می‌شود افزود :  زیست بوم کرونایی شرایطی را به وجود آورده است که نیازمند واکنش متفاوت متولیان تعلیم و تربیت در این خصوص است و در این بین توجه به مقوله نظارت مستمر و نظام‌مند یکی از مهمترین راهبرد‌های نظام آموزش و پرورش در حوزه کیفیت بخشی به حوزه‌های مختلف عملکردی است.


وی در ادامه با اشاره به توفیقات آموزش و پرورش خوزستان؛ توضیح داد: کسب رتبه اول کشوری در شاخص جذب مشارکت‌های خیرین مدرسه ساز، جذب بیشترین سهمیه استخدامی در حوزه نیروی انسانی، کسب رتبه اول کشوری در شاخص رشد کمی و کیفی فحک یا توسعه مهارت‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش و پوشش حداکثری تحصیلی از جمله مهم‌ترین موفقیت‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان در این مدت بوده است.


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: همکاران فرهنگی در زیست بوم کرونا با خلاقیت محوری و ابتکار خود طلایه دار عرصه نهضت آموزش مجازی و استمرار فعالیت‌های آموزشی بودند که امری شایسته تقدیر و تشکر است.

بیشتر بخوانید : دانش آموزان برای حضور در مدرسه باید این نکات را رعایت کنند


مودت در پایان یادآور شد: شرایط کرونایی زمینه بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را فراهم آورده است و به نوعی تاب آوری دانش آموزان را تحت تاثیر قرار داده است که بر همین اساس آموزش و پرورش با اجرای بالغ بر ۱۸ طرح از جمله طرح یاریگران زندگی به دنبال مداخله در این حوزه است تا با اقدامات گسترده تاب آوری اجتماعی دانش آموزان ارتقا پیدا کند.

نظر شما