شناسهٔ خبر: 51139404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز

یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور به میزبانی شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیرازبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،نخستین یادواره حقوقدانان شهید جنوب کشور با حضور معاون اول قوه قضائیه و مسئولان ارشد کشوری و لشکری استان‌های فارس در شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه در این مراسم با بیان این که جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه ای است که با خون شهدا آبیاری شده و امروزه مانند شجره ای تنومند برابر استکبار ایستاده است، گفت : تمام ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بر مبنای ایثار و شهادت شکل گرفته است و انجام وظیفه می‌کند .

وی در ادامه با تاکید بر تبیین و تدریس بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس و دانشگاه های کشور افزود:کارگزاران ، مسوولان ، وکلا ، قضات و همه اقشار مردم باید بر مبنای بیانیه گام دوم به وظایف و تکالیف خود در راستای اعتلای نظام عمل کنند .

معاون اول قوه قضاییه در ادامه با اشاره به این که امروز یکی از کارهای اساسی آن است که تفکر بسیجی را برای جامعه معنا کنیم  گفت : بسیج تمدن ساز است و امروز جامعه ما توسط همین جوانان و بسیجیان مدیریت و اداره می‌شود و بر خود لازم می‌دانم از همین تریبون از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور تشکر کنم که زمینه را برای همکاری و ورود نیروهای بسیج مهیا کردند .

حجت الاسلام والمسلمین مصدق در ادامه سخنانش معیشت را اساسی ترین مشکل امروز کشور دانست و گفت: حقوقدانان توانایی تهیه و تدوین راهکارهای رفع مشکلات معیشتی را دارند. 

او با تاکید بر فراهم کردن زمینه بازگشت ایرانیان و سرمایه های عظیم خارج از کشور گفت :امروز باید همه در مجلس و دولت انقلابی برای ایجاد زمینه بازگشت ایرانیان و مشارکتشان در توسعه و آبادانی ایران تلاش کنیم.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد :آن دسته از ایرانیان خارج از کشور که ایران را وطن خود می‌دانند باید سرمایه‌های بزرگ خود را به کشور وارد کنند و ما هم مسیر را برای تحقق این امر هموار کرده‌ و از این افراد حمایت خواهیم کرد.

او با بیان اینکه بسیاری از وکلای کشور در تراز انقلاب هستند گفت: تعداد محدودی از وکلا تحت تأثیر توطئه دشمن دغدغه ساز می‌شوند و کانون وکلا را مقابل قوه قضاییه قرار می‌دهند. این در حالی است که می‌توانند در مسیر حل مسایل مهم کشور گام بردارند و اسیر توطئه دشمن نشوند .

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد:حقوقدانان باید مسایل مهم کشور را در دستور کار خود قرار بدهند و برای این مسائل برنامه‌های منسجم و مدونی تدوین کنند.

معاون اول قوه قضاییه در پایان با اشاره به این که خوشبختانه امروز دولتی بر سر کار آمده که دغدغه نظام و انقلاب را دارد گفت: در کنار آن از وجود مجلس انقلابی و قوه قضاییه پرتلاشی نیز بهره می‌بریم و شاهد هماهنگی و همدلی  قوه قضاییه، مقننه و مجریه هستیم.

گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور در شیراز

در ابتدای مراسم محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس هم با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و شهدای حقوق‌دان گفت : اگر امروز ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد به دلیل ایثار شهدایی است که امروز برای گرامیداشت آنها جمع شده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در جنوب کشور است که به یاد شهدای حقوقدان مراسمی برگزار می‌شود، گفت: امید است که راه این شهدا را ادامه دهیم.

در ادامه استاندار فارس پیام رئیس‌جمهور برای این اجلاسیه را قرائت کرد .

در متن پیام رئیس‌جمهور آمده است: سلام و درود خداوند بر خانواده‌های صبور و بردبار این شهدا.یاد شهیدان مایه طراوت دل‌ها و جان‌های مومنان است و بزرگداشت آنان موجب استحکام روزافزون پایه‌های استقلال و عزت کشور و ملت عزیز ایران می‌باشد.اینجانب ضمن سپاس از بانیان برگزاری اجلاسیه شهدای حقوق‌دان جنوب کشور در شهر مقدس شیراز از خداوند منان توفیق رهروی راه شهدا و پاسداری از خون آنان در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تدابیر هوشمندانه و پدرانه امام خامنه‌ای را مسئلت دارم".

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه هدف از این اجلاسیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت:در این مراسم 25 نفر از خانواده شهدای حقوقدان تجلیل می‌شوند .

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه ممکن است آنچنان که باید نتوانیم حق شهدا را ادا کنیم اما وظیفه داشتیم که این گرامیداشت را انجام دهیم، افزود: هیچ راهی جز وصل به خدا برای ماندگاری و جاودانگی نیست و شهدا به خدا وصل شدند.

موسوی با بیان اینکه شورای تامین قوی و منسجم در استان فارس شکل گرفته بیان کرد: با بسیج حقوقدانان و سپاه فجر استان فارس همکاری خوبی به ویژه در آزادسازی زندانیان داریم و تاکنون 1183 زندانی در چند مرحله آزاد شده اند.

وی با بیان اینکه همه متعهد به ادامه راه شهدا هستیم افزود: باید تا جان داریم راه شهدا را ادامه دهیم و اجرای عدالت، حرکت در خط رهبری و درست کار کردن از مصادیق ادامه دهنده این راه است .

تجلیل از خانواده معظم شهدای حقوقدان استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد پایان بخش این مراسم بود .

نظر شما