شناسهٔ خبر: 51139327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان:

کوچ مربیان باعث افول شمشیربازی کرمانشاه شد  

فاطمه احمدیان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه یکی از مهمترین دلایل افول رشته شمشیربازی در کرمانشاه را کوچ مربیان آن دانست.  

صاحب‌خبر -

صابر رحیمی در مجمع انتخابات ریاست هیات شمشیربازی کرمانشاه که امروز(10 آذر) برگزار شد، با اشاره به جایگاه خوب شمشیربازی کرمانشاه در گذشته، اظهار کرد: شاید یکی از مهمترین دلایل این اتفاق، کوچ مربیان بزرگ این رشته از استان طی دهه های گذشته بوده است.

وی ادامه داد: از طرفی عدم برنامه ریزی مناسب از سوی روسای هیات های ورزشی نیز زمینه ساز  این شده تا نتوانیم به مانند گذشته عملکرد خوبی در این رشته  داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه شمشیربازی کرمانشاه برای رشد و توسعه باید از آموزش شروع کند، عنوان کرد: در کنار آن باید این رشته را در شهرستان ها فعال کرد که زیرساخت های مناسبی را هم برای آن داریم.  

به گزارش ایسنا، معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم، کرمانشاه را یکی از خاستگاه های رشته شمشیربازی در ایران دانست و اظهارکرد: یکی از اولین ورزشکاران المپیکی این رشته در کشورمان، آقای زرنگار از کرمانشاه بوده است.

جلال عزیزی افزود: در دهه 60 حدود نیمی از ملی پوشان هر سه رشته شمشیربازی از کرمانشاه بودند، اما امروز جایگاه گذشته را نداریم.

 عزیزی به نبود زیرساخت مربوط به رشته شمشیربازی طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه در گذشته در این رشته زیرساخت مناسبی نداشتیم و مدیران کل قبلی نیز این کار را اجرایی نکردند، اما در یکی دوسال گذشته در یکی از بهترین نقاط شهر کرمانشاه سالن شمشیربازی احداث کردیم.

وی در ادامه به تعداد کم ورزشکاران این رشته در استان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم پتانسیل های خوبی که در این رشته داریم، اما متاسفانه آمار ورزشکاران سازمان یافته آن رضایت بخش نیست.

معاون ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: اگر رئیس جدید این هیات بتواند با برنامه ریزی تعداد ورزشکاران سازمان یافته آن را افزایش دهد، می توان از دل این ورزشکاران استعدادهای خوبی را شناسایی کرد.

وی یادآورشد: از آنجایی که هنوز برخی از مربیان پیشکسوت این رشته در استان هستند، می توانند در بحث شناسایی استعدادها و بازگرداندن روزهای خوب گذشته به آن کمک کنند.

این مسئول در پایان از فدراسیون شمشیربازی خواست تا باتوجه به نیاز سالن شمشیربازی استان به برخی تجهیزات، کمک هایی را در این راستا داشته باشد.

انتهای پیام  

نظر شما