شناسهٔ خبر: 51138636 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

داور بخش گرافیک یازدهمین جشنواره سیمرغ:

جشنواره سیمرغ در حوزه کاری خود شناخته شده است/ ضرورت برگزاری کارگاه های تخصصی به منظور حمایت و پرورش استعدادها

داور بخش گرافیک یازدهمین جشنواره سیمرغ، این جشنواره را شناخته شده و موفق، ارزیابی و بر ضرورت برگزاری کارگاههای تخصصی به منظور حمایت و پرورش استعدادهای دانشجویان در کنار رشته تحصیلی شان، تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا مشهد، مهدی میرباقری، از داوران بخش پوستر و اینفوگرافیک یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ در گفتگو با مفدا، ضمن ابراز رضایت از رشد کیفی و کمی این دوره از جشنواره نسبت به دوره های قبل، گفت: با اینکه موضوع جشنواره، آزاد اعلام شده بود اما محتوای آثار عمدتا بر سه موضوع کرونا، جمعیت و اهدای خون متمرکز بود.
وی درباره کیفیت آثار خاطرنشان کرد: باتوجه به سهولت شرایط ارسال آثار، در بخش پوستر و اینفوگرافی آثار دریافتی بسیار زیاد بود اما سعی شد کارهای حرفه ای تر، انتخاب شود تا در دوره های آتی جشنواره، تکلیف مخاطب برای سطح تولید اثر، مشخص باشد. 
میرباقری با بیان اینکه جشنواره سیمرغ، در حوزه کاری خود برای جامعه دانشگاهی شناخته شده و موفق است، تصریح کرد: این جشنواره فرصت بسیار خوبی جهت بهره مندی از ظرفیت شرکت کنندگان پیش رو دارد؛ به نحوی که هم شرکت کنندگان جشنواره وارد بازار کار و حمایت شوند و هم نیاز مجریان جشنواره مرتفع شود.
این داور جشنواره بین المللی سیمرغ در پایان با اشاره به اینکه جشنواره های هنری کشور معمولا دبیرخانه دائمی ندارند، خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای مهم وجود دبیرخانه، برگزاری کارگاه های تخصصی در بازه زمانی موجود تا دوره بعدی جشنواره می باشد تا ضمن رشد و شکوفایی هر چه بیشتر برگزیدگان جشنواره، سایر دانشجویان علاقمند به حوزه های هنری نیز بتوانند در کنار رشته دانشگاهی، استعدادها و علایق شخصی خود را شناسایی کرده و پرورش دهند.

نظر شما