شناسهٔ خبر: 51135351 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کتاب «رد انگشت‌های اصلی» برنده جایزه شهید اندرزگو شد

«حسین قربانزاده خیاوی» با کتاب «رد انگشت‌های اصلی» برگزیده دومین دوره جایزه ادبی شهید اندرزگو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو روز سه‌شنبه ۹ آذرماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و ادب در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان دومین دوره با اهدای لوح تقدیر و جایزه تجلیل شد که «حسین قربانزاده» با کتاب «رد انگشت‌های اصلی» از انتشارات سوره مهر در بخش داستان نوجوان برگزیده شد.

این رمان جست‌وجوی کَرم‌گونه اباذر است به دنبال گل‌آرا در روزهای سخت سال ۵۷. پدر اباذر که آشیق بوده سال‌ها پیش به دست خان کشته شده و قوپوز، از او به یادگار مانده است. عموی اباذر روحانی صاحب نامی است که می‌خواهد تنها یادگار برادرش به تبریز برود و طلبه شود، اما اباذر دل در گرو قوپوز و خواندن تصنیف اصلی و کرم دارد.

رمان «رد انگشت‌های اصلی» در ٢۴٨ صفحه و با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه با قیمت ۴٠ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده و پیش از این برگزیده اول داستان انقلاب و کتاب سال استان اردبیل شده است.

گفتنی است «حسین قربان‌زاده خیاوی» اهل شهر مشگین‌شهر استان اردبیل آثاری چون «آب و زنجیر»، «روی سیم تار»، «آتش و پرواز لاک‌پشت‌ها»، «بر بلندای گودال» و «عزیزتر از خوشه» را نوشته است.

پایان پیام/31

نظر شما