شناسهٔ خبر: 51132181 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسی چگونه هفتمین توپ طلا را تصاحب کرد؟

حاشیه‌های تصاحب هفتمین توپ طلا توسط لیونل مسی، ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  indianexpress، پس از لغو جایزه توپ طلای ۲۰۲۰ به دلیل ویروس کرونا، احساس می‌شد که رابرت لواندوفسکی فرصت از دست رفته را امسال جبران خواهد کرد، اما اینطور نبود و لیونل مسی جلوتر از مهاجم بایرن مونیخ و سپس جورجینیو، هافبک چلسی و ایتالیا، این جایزه را به نام خود کرد.

قبل از هر چیزی باید گفت این  نشریه فرانس فوتبال است در مورد لیست نهایی ۳۰ بازیکن تصمیم می‌گیرد. این نشریه از روزنامه نگاران برتر جهان دعوت می‌کند که هر کدام به نظر خود پنج بازیکن برتر را معرفی کنند. به بازیکن برتر شش امتیاز تعلق می‌گیرد، در حالی که به چهار نفر بعدی به ترتیب چهار، سه، دو و یک امتیاز داده می‌شود. 

هیئت انتخاب سه معیار اساسی را در نظر می‌گیرد؛ نخست اجرا‌های فردی و جمعی. این معیار بر عناوین کسب شده با باشگاه و یا کشور مربوطه تمرکز دارند. دوم هیئت داوران روی استعداد بازیکن تمرکز می‌کند و اینکه آیا آن بازیکن طرفدار بازی جوانمردانه در دنیای فوتبال است یا خیر و سوم، آن‌ها کل دوران حرفه‌ای بازیکن را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

پس از لغو جوایز توپ طلای ۲۰۲۰ به دلیل بیماری همه گیر، احساس می‌شد که رابرت لواندوفسکی فرصت از دست رفته را امسال جبران خواهد کرد. اما اینطور نبود که لیونل مسی جلوتر از مهاجم بایرن مونیخ و سپس جورجینیو، هافبک چلسی و ایتالیا، جایزه را در اختیار گرفت؛ مجموع امتیاز‌های جمع آوری شده توسط هر بازیکن برنده نهایی را تعیین می‌کند.

چگونه هفتمین توپ طلا به مسی اهدا شد؟

همه چیز از کوپا آمریکا شروع شد. مسی چندین بار در صحنه بین‌المللی فرصت را از دست داده بود. شکست در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل آلمان در برزیل و رسیدن به سه فینال کوپای آمریکا تنها برای سقوط در آخرین مانع، تبدیل به روایت حرفه‌ای بین‌المللی او شده بود،که سرانجام با شکست برزیل در کوپای آمریکا ناکامی لئو در عرصه بین المللی به پایان رسید.او فصل را با ۴۱ گل و ۱۷ پاس گل به پایان رساند و این راه را برای ستاره آرژانتینی هموار کرد تا هفتمین توپ طلای خود را کسب کند اساسا جایگاه خود را به عنوان بهترین فوتبالیست مدرن تثبیت کند؛ او همچنین با تیم سابق خود بارسلونا قهرمان کوپا دل ری شد و کاتالان‌ها را به مقام سوم لالیگا رساند.

مسی

آیا مدعیان شایسته دیگری برای توپ طلا وجود داشت؟

توپ طلای امسال نزدیک‌ترین رقابت بود، لواندوفسکی فصل ۲۰-۲۰۱۹ درخشانی داشت و به گفته مسی، شایسته بردن این افتخار بود.

مسی در مراسم توپ طلا عنوان کرد: من می‌خواهم به رابرت لواندوفسکی اشاره کنم. این یک افتخار واقعی بود که با شما رقابت کنم. همه می‌دانند و ما قبول داریم که شما برنده سال گذشته بودید. من فکر می‌کنم فرانس فوتبال باید توپ طلای ۲۰۲۰ خود را به شما بدهد، شما شایسته آن هستید و باید آن را در خانه داشته باشید.»

 مهاجم لهستانی در فصل گذشته ۶۴ گل به ثمر رساند و ۱۰ پاس گل برای باشگاه و کشورش به ثمر رساند. او قهرمان بوندسلیگا آلمان، DFL-Super Cup و جام باشگاه‌های جهان شد.

جورجینیو بازیکن دیگری بود که می‌توانست نامش در لیست نامزدهای توپ طلا باشد. بازی‌ساز ایتالیایی با چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و با ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ شد، اما هیئت داوران این دستاورد‌ها را شایسته این افتخار ندانستند، زیرا جورجینیو به عنوان شخصیت اصلی نه در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و نه در قهرمانی یورو دیده نشد.

لواندوفسکی

رونالدو در چه موقعیتی به پایان رسید؟

در حالی که مسی جایزه را از دست داد، کریستیانو رونالدو در رده ششم قرار گرفت. این ضعیفترین موقعیت او در توپ طلا از سال ۲۰۱۰ است، حتی با وجود اینکه او در فصلی که در آن کوپای ایتالیا و سوپرکاپ ایتالیا را برد، ۴۳ گل به ثمر رساند و شش پاس گل داد.

در حاشیه همین موضوع روز دوشنبه، رونالدو بیانیه‌ای طولانی علیه پاسکال فره، سردبیر فرانس فوتبال ارائه کرد.

رونالدو

رونالدو با  گفتن این که روزنامه‌نگار فرانس فوتبال دروغ می‌گوید، در حساب کاربری خود در اینستاگرام گفت: «غیرقابل قبول است که مسئول اهدای چنین جایزه معتبری به این شکل دروغ بگوید، در بی احترامی مطلق به کسی که همیشه به فرانس فوتبال و فرانسه احترام گذاشته است. او امروز دوباره دروغ گفت و غیبت من در گالا را با یک قرنطینه ادعایی که دلیلی برای آن وجود ندارد، توجیه کرد. من همیشه می‌خواهم به کسانی که برنده می‌شوند، با اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه‌ای که از ابتدا مسیر حرفه‌ای من را هدایت کرده است، تبریک بگویم، و این کار را می‌کنم، زیرا هرگز علیه کسی نیستم.»

بیشتر بخوانید 

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما