شناسهٔ خبر: 51132073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مطالبات نماینده چابهار از رئیس جمهور و وزرا

اعظم سندگل

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست که قول خود در خصوص ایجاد دانشگاه علوم پزشکی چابهار را اجرایی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن سپاسگزاری از سفرهای استانی رئیس جمهور بیان کرد: بی صبرانه منتظریم قول ایشان در خصوص ایجاد دانشگاه علوم پزشکی چابهار اجرایی گردد.

نماینده چابهار در ادامه خطاب به وزیر بهداشت گفت: شهرستان های حوزه انتخابیه فاقد حتی یک تخت بیمارستانی هستند و بیماران برای رسیدن به نزدیکترین بیمارستان باید ۲۰۰ کیلومتر طی طریق نمایند. همچنین بیمارستان های چابهار و نیکشهر به دلیل حجم بالای بیمار و کمبود تجهیزات تبدیل به محل فاجعه انسانی شده اند. برای یک بار فرزندان این سرزمین را همچون فرزندان خود ببینید.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه خواستار ارتقای محور شهرستان های حوزه انتخابیه از فرعی به اصلی شد و آن را انکار ناپذیر دانست و گفت: چه تعداد از فرزندان این سرزمین باید قربانی شوند تا شما صدای مظلومیت این مردم را بشنوید؟

سعیدی ضمن تشکر از رویکرد بنیاد مستضعفان گفت: از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر نهادهای انقلابی می خواهم در محرومیت زدایی از محروم ترین نقطه این سرزمین یعنی دشتیاری بزرگ پیشقدم شوند.

وی افزود: از مسئولین دولتی که با خوب شدن هوا عزم سفر به چابهار می کنند درخواست می کنم که صرفا به حضور در منطقه آزاد چابهار، بندر و پتروشیمی بسنده نکرده و از سایر مناطق نیز بازدید کنند.

نماینده مردم چابهار خطاب به میرکاظمی و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبارات بسیاری از نهادهای فرهنگی که وجودشان ضرورت است اما اولویت نیست را کاهش داده و اعتبارات مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان و خوزستان را افزایش دهند.

سعیدی در پایان خطاب به وزیر نفت نیز گفت: روستاها یک به یک به شبکه گازرسانی وصل می شوند اما در حوزه انتخابیه ام در ۶ شهرستان حتی یک متر لوله گذاری گاز وجود ندارد.

انتهای پیام

نظر شما