شناسهٔ خبر: 51128249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

زهرا آهنگرزاده:

حرکت یک سامانه جوی ناپایدار به سوی استان خراسان رضوی

موج نیوز

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: ورود تدریجی این سامانه ناپایدار جوی به خراسان رضوی و بارش باران و همچنین نزول برف در مناطق سردسیر و کوهستانی استان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: حرکت یک سامانه جوی ناپایدار به سوی استان خراسان رضوی و آغاز فعالیت آن از فردا پنجشنبه ۱۱ آذر ماه با احتمال بارشهای پراکنده و همچنین برف و باران.

آهنگرزاده همچنین در ادامه این خبر متذکر شد: ورود تدریجی این سامانه ناپایدار جوی به خراسان رضوی از عصر فردا و ساعات شب موجب بارش‌های پراکنده در نواحی شمال غربی خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی در ادامه افزود: بارش باران در روزهای جمعه ۱۲ و شنبه ۱۳ آذر ماه جاری و همچنین نزول باران و برف در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی از دیگر آثار قابل انتظار فعالیت این سامانه جوی می باشد.

وی ادامه داد: این وضعیت جوی همچنین بر سرعت وزش باد با افزایش آن در خراسان رضوی تاثیر می‌گذارد و بر این اساس افزایش سرعت وزش باد برای فردا پنجشنبه ۱۱ و جمعه ۱۲ آذر ماه جاری در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: وزش باد شدید به صورت لحظه‌ای نیز در برخی از نقاط خراسان رضوی به ویژه در نواحی شرق و جنوب استان همراه با کاهش دمای هوا برای همین مدت دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: پدیده غالب جوی امروز خراسان رضوی را هم افزایش سرعت وزش باد و در نواحی شرقی آن همراه با گرد و خاک می باشد و امروز ابرناکی آسمان در سطح استان به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان افزایش می‌یابد.

آهنگرزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: دمای هوای مشهد ظرف ۲۴ ساعت اخیر در نوسان بین سه تا ۲۰ درجه سلسیوس بوده و همچنین بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۲۲ درجه و کمینه آن به هفت درجه سانتیگراد می‌رسد.

نظر شما