یک فعال سیاسی اصولگرا نوشت: تیم کنونی مذاکره، همانند قبل در دوره روحانی (از زمان سعید جلیلی) خود را بینیاز از حمایت رسانهای و پشتیبانی افکارِ عمومی میبیند و شاید ترجیح میدهد افراد خاصی را با گرایشهای کاملاً همسو به همراه داشته باشد تا مبادا خبری از زیردستشان در برود! محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا برای روزنامه اعتماد نوشت: تیم دیپلماسی ایران اکنون در وین است و مذاکرات ادامه دارد. صرفنظر از توانمندی تیم و محتوای مذاکرات و اهدافشان یک نقیصه مهم آن را آزار میدهد. در زمان مذاکرات برجام (در دوره ظریف) ظرفیت بسیاری از رسانههای داخلی و خارجی جذب تیم دیپلماسی ایران شد. گرچه بخشی از آن به دلیل مهم بودن آن رخداد بود اما قسمت بزرگترش، به اهمیت دادن به کار رسانهای برمیگشت. ظریف و عراقچی خودشان و رفتارشان بهمثابه «رسانه» عمل میکردند. حتی رسانههای وابسته به امریکا و لابی صهیونیستها که به دنبال تخریب مذاکرات و به رهم زدن برجام بودند، مسحور فضایی بودند که دیپلماتهای ایران آن را میساختند. حضور خبرنگارانی از کشورمان (که در اکثر موارد با هزینه شخصی رسانهها صورت میگرفت) نشان از رغبت به فعالیت خبری ـ تحلیلی داشت. معنا و مفهوم این رفتارها آن بود که برای تیم مذاکره، افکار عمومی اهمیت داشت و از آن به عنوان یک حامی معنوی بهره میبرد. به عنوان یک عنصر رسانهای معتقدم روند خبری حاکم بر مذاکرات وین و تیم اعزامی، خروجی ارزشمندی برای رسانهها نخواهد داشت. سکوت خبری یا روگیری انحصاری رسانهای، بیش از پیش از هرکسی، به خود تیم و نیز منافع ملی زیان وارد خواهد کرد. نمیخواهم بدبینانه بگویم که رفتار رسانهای تیم ناشی از ترس آنها از ظهور و بروز اشتباهاتشان است اما عملکرد گذشته آنها چنین وضعیتی را گزارش میدهد. اهالی رسانه به یاد دارند در دوران احمدینژاد و جلیلی، خبرهای مذاکرات و حتی تحریمهایی که به صورت رگبار قطعنامه میبارید، تنها در قالب چند سطر خبر فرمایشی برای همه ارسال میشد و حتی انتشار کمی متفاوت میتوانست برای اصحاب رسانهها دردسر بیافریند. تیم مذاکره ظاهراً تصورش این است که ۹ ـ ۸ سال گذشته همه منجمد کردن شده و مذاکرات دوباره به نقطه اول برگشته و میتوان مانند سابق، رسانهها را مدیریت کرد.
رأی دیوان عالی کشور:
راننده فاقد گواهینامه از شمول بیمه شخص ثالث خارج شد
با رأی هیئت عمومی اصراری حقوقی دیوان عالی کشور، رانندهای که گواهینامه مرتبط ندارد از شمول بیمه شخص ثالث خارج شد. به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، جلسه هیئت عمومی اصراری حقوقی روز سهشنبه مورخ ۹ آذرماه با حضور روسا، مستشاران و اعضای شعب حقوقی دیوان عالی کشور تشکیل شد. موضوع بحث این بود که در حوادث رانندگی چنانچه راننده فوت کند و گواهینامه مرتبط نداشته باشد آیا مشمول موضوع بند ب ماده ۱۱۵ قانون برنامه پنجساله توسعه میشود یا خیر که درنهایت پس از بحث و تبادلنظر سرانجام رأی اکثریت بر تأیید رأی شعبه ششم دادگاه عمومی-حقوقی بروجرد (مبنی بر رد دعوی خواهان از حیث مطالبه دیه از شرکت بیمه) تعلق گرفت. با این وصف، رانندهای که گواهینامه مرتبط رانندگی ندارد از شمول بند ب ماده ۱۱۵ قانون مذکور خارج است.
نظر شما