شناسهٔ خبر: 51120188 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

تزریق دز سوم واکسن کرونا به ۳۵۰۰ شهروند شرق استان سمنان

شاهرود_کارشناس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تزریق دز سوم به قریب به ۳۵۰۰ نفر از شهروندان شرق استان سمنان خبر داد و بر کمک رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در این راستا تقدیر کرد.

صاحب‌خبر -

تزریق دز سوم واکسن کرونا به ۳۵۰۰ شهروند شرق استان سمنانبه گزارش خبرنگار بسیج، جلسه ضرورت راهکار‌های تولید و ترویج محتوا با محوریت فرهنگ سازی و تبیین ضرورت واکسیناسیون عمومی شهروندان، با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، اصحاب رسانه و مدیران شبکه‌های اجتماعی در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.
در این نشست خانم حسینی از کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سخنانی با تاکید بر اغنا سازی و‌ترغیب مردم برای واکسیناسیون اظهار کرد: تاکنون ۹۱ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در اول و ۷۳ درصد در دوم را تزریق کرده اند و این سبب عادی انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده است.
او با بیان اینکه در کمپین با هم بمانیم در مدت اجرای قریب به دو ماهه آن ما شاهد رشد چشمگیر واکسن زده‌ها بوده ایم، گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در این مدت کمک‌های ساسانی کرده اند و انتظار داریم همچنان کمک ما در این راستا باشند.
این کارشناس بهداشت با تاکید بر وجود انواع واکسن خارجی و واکسن‌های ایرانی پاستوکوک و برکت و استقبال مردم شهرستان از واکسن برکت، افزود: معاونت بهداشت طرح خانه به خانه واکسیناسیون را در شهرستان آغاز کرده و حتی اکیپ سیار هم در شهرک‌های حاشیه شهر حضور یافته اند.
او با تاکید بر واکسیناسیون همگانی مردم برای کاهش شیوع این ویروس با اشاره به تهیه و توزیع بیش از ۴۵۰ محتوای آموزشی، اظهار کرد: با توجه به تزریق در سوم کرونا تاکنون در شرق استان سمنان قریب به ۳۵۰۰ نفر واکسن را دریافت کرده اند که شامل افراد بالای ۶۰ سال و بیماران دارای بیماری خاص می‌باشد.
در این نشست رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز با تشکر از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی بر آرشیوسازی محتوا‌ها تاکید کرد و بر توجه به این مهم توسط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد.
علی عامری مسئول بسیج رسانه شهرستان شاهرود نیز با تاکید بر تولید محتوا و خط مشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این راستا، بر اطلاع رسانی دقیق و درست و به موقع از اقدامات انجام شده تاکید کرد و بر تعدد تنوع واکسن در شهرستان با حضور افراد باقی مانده که برخی منتظر واکسن‌های خاص هستند تصریح نمود.
این نشست در راستای کارگروه فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

نظر شما