شناسهٔ خبر: 51119972 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نگاهی به ‌ آثار زیبای «سارا ساپلینا»

سفر به دنیایی کاغذی

هفته‌نامه‌ی دوچرخه > علی مولوی: شاید تا حالا نشنیده باشید، اما تکنیک «کلاژ» یا «تکه‌چسبانی» قدمتی به‌اندازه‌ی خود کاغذ در تاریخ دارد و از حدود ۲۰۰ سال پیش از میلاد در چین به کار می‌رفته است.

صاحب‌خبر -

اما تا قرن دهم میلادی که خوش‌نویسان ژاپنی از این هنر استفاده می‌کردند، مردم زیادی از آن استفاده نمی‌کردند. هرچند پیشینه‌ی کلاژ یا تکه‌چسبانی بسیار تاریخی و باستانی است، اما ظهور دوباره‌ی این تکنیک در قالب یک فرم هنری جدید در اوایل قرن بیستم میلادی رخ داد و از آن‌زمان تا حالا، به سبکی بسیار محبوب و پرطرفدار در بین هنرمندان تبدیل شده است.

«سارا ساپلینا»، یکی از همین هنرمندانی است که سال‌هاست به‌جای رفتن سراغ بوم و کاغذ برای نقاشی، آثارش را با کاغذرنگی و قیچی به‌صورت سه‌بعدی خلق می‌کند. او در کارگاه نقاشی‌اش در نیویورک، دنیایی پر از پرندگان، گیاهان و حیوانات کاغذی ساخته است؛ پرنده‌ها و موجودات زیبا و بسیار واقعی که چشم هربیننده‌ای را میخ‌کوب می‌کنند. او سال‌هاست این سبک هنری را دنبال می‌کند و برای علاقه‌مندان به این سبک هم کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.

حالا تابلوهای کاغذی سارا ساپلینا، بسیار مشهور شده‌اند و در فضای مجازی، دنبال‌کننده‌های بسیاری از سراسر جهان دارند. این هنرمند هرروز آثار تازه‌اش را از همین راه با دنبال‌کننده‌هایش به اشتراک می‌گذارد و می‌فروشد.

سفر به دنیایی کاغذی

سفر به دنیایی کاغذی

سفر به دنیایی کاغذی

سفر به دنیایی کاغذی

سفر به دنیایی کاغذی

سفر به دنیایی کاغذی

سفر به دنیایی کاغذی

نظر شما